بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/02/30 - 14:55
  • - تعداد بازدید: 222
  • - تعداد بازدیدکننده: 219
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
امیر دریادار سیاری:

ارتش آماده است تا از ظرفیت نخبگان در ارتقا و توان بازدارندگی کشور بهره ببرد

امیر دریادار سیاری گفت: نخبگان با فناوری‌ها و‌ نوآوری روز می‌توانند قدرت بازدارندگی را رقم بزنند، با کمک توانمندی این نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان می توانیم در جهت پیشرفت کشور و اقتدار کشور گام برداریم و ارتش آماده است تا از ظرفیت نخبگان در ارتقا و توان بازدارندگی کشور بهره ببرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به نقش رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های فرزندان کشور در دفاع مقدس گفت: اکنون که در آستانه سوم خرداد و پیروزی عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس  هستیم، نباید تلاش و از خودگذشتگی کسانی را که برای این میهن و اعتلای آن کوشیدند فراموش کنیم. این عملیات غرورآفرین، ویژگی های منحصر به فردی دارد که وحدت کلمه و تلاش بی وقفه دلیرمردان کشور از ویژگی‌های آن بود؛ آزادی خرمشهر از دستاوردهای آن بود.

وی، دستاورد بعدی عملیات بیت‌المقدس را نمایان شدن قدرت نظامی و وحدت جمهوری اسلامی ایران برای جهانیان دانست و افزود: این‌که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد، به معنای واقعی کلمه صحت داشت و از هر بعدی که به این کار بزرگ نگاه کنیم، لطف و مدد الهی را در آن می‌بینیم.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش خاطرنشان کرد: بزرگ ترین سرمایه هر سازمان در هر کشوری قطعا انسان ها هستند و نیروی انسانی مهارت آموخته، می تواند موفقیت، رشد، توسعه و سرافرازی را به ارمغان بیاورد. انسان هایی که اهل علم و مهارت باشند در این راستا نقشی کلیدی ایفا می‌کنند.

سیاری با اشاره به این که نخبگان، متخصصان جوان و فناوران شرکت‌های دانش‌بنیان در خط مقدم اقتدار و برخورداری کشور از قدرت بازدارندگی هستند، افزود: خط مقدم همه انسان هایی که می‌توانند موجب رشد و بالندگی کشور شوند، نخبگان جامعه هستند. کسانی که می توانند توسعه پایدار را رقم بزنند، موقعیت بالندگی را به دست بیاورند و جایگاه کشور را در نظام بین المللی بالا و بالاتر ببرند. 

وی افزود: نخبگان امروز در جبهه پیشرفت و بالندگی کشور، سربازان خط مقدم هستند و امروز با سلاح دانش، خلاقیت و‌ نوآوری خود می کوشند تا کشور بماند، انقلاب بماند و سرافرازی و سربلندی داشته باشیم. این دستاوردهایی که به جامعه در قالب شرکت های دانش بنیان عرضه می شود مایه افتخار و موجب اقتدار است و این دستاوردها در نمایشگاه دستاوردهای دانش بنیان به رهبر معظم انقلاب ارایه می شود که تحسین ایشان را به همراه داشته و نشان دهنده جایگاه اثرگذار نخبگان بر پیشرفت و توسعه کشور است.

سیاری با تأکید بر این که به هر میزان که به تجهیزات پیشرفته و فناوری‌ها دست پیدا کنیم، از قدرت بازدارندگی بیش‌تری برخوردار خواهیم بود، ادامه داد: چه در دوران مقدس و چه اکنون، بسیاری از گلوگاه های نظامی ما به دست نخبگان ما  برطرف می‌شود، نخبگان ما همواره به یاری کشور آمدند و در دوران جنگ تحمیلی، خیلی از مشکلات تامین قطعه، ارتقا و احیای تجهیزات را حل کردند و اگر این تلاش و کوشش مثبت نبود، به این پیروزی دست نمی یافتیم. ساخت پل خیبر که زمینه‌ساز موفقیت ها و پیروزی‌های بزرگی شد مدیون و مرهون نخبگان دانشگاهی کشور ما است. نخبگان با فناوری ها و‌ نوآوری روز می توانند قدرت بازدارندگی را رقم بزنند و ما با کمک توانمندی این نخبگان و شرکت های دانش بنیان می توانیم در جهت پیشرفت کشور و اقتدار کشور گام برداریم و ارتش آماده است تا از ظرفیت نخبگان در ارتقا و توان بازدارندگی کشور بهره ببرد.



***
برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا 
کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 171458
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین