بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/10/25 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 238
  • - تعداد بازدیدکننده: 114
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
نمابنده مجلس:

اساتید دانشگاه باید فارغ‌التحصیلان تحصیلات تکمیلی را به سمت کارآفرینی سوق دهند

اعظمی ساردویی گفت: اساتید دانشگاه امروز باید پای کار آمده و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی را به سمتی هدایت کنند که موجب پیشرفت کشور شود.

~/Asset/News/News/Image/202006102052885224.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ ذبیح الله اعظمی ساردویی نماینده استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که شرکت های خلاق باید به سوددهی اقتصادی برسند، گفت: مجموعه های استارت آپ یا همان مرکز کسب و کارهای کوچک دو ویژگی دارند.




وی اوامه داد: نخست این ‌که معمولا حول محور تکنولوژی شکل گرفته‌ اند و دیگر این ‌که پتانسیل رشد بالایی دارند. مشخصا پتانسیل رشد بالا باعث می‌ شود که شرکت های خلاق دغدغه‌ تامین مالی هم داشته باشند و بیش‌تر از کسب و کارهای کوچک غیر خلاق به دنبال جذب پول باشند. چون بنیان‌گذاران آن‌ها معمولا بر این باورند که با جذب سرمایه می‌ توانند به سرعت سهم بیش‌تری از بازار بالقوه‌ خود را به دست بیاورند و در اختیار بگیرند.




این نماینده مجلس توضیح داد: در همین راستا باید به گونه ای رفتار شود که برخی صرفاً تسهیلات دریافت نکنند و فایده ای برای کشور نداشته باشند. می توان ساز و کاری در نظر گرفت به این شکل که شرکت های خلاق در ابتدا کارآیی و سودآوری خود را به اثبات رسانند و پس از آن صدور پروانه و ارائه تسهیلات صورت بگیرد.

 

اعظمی ساردویی با اشاره به این که حمایت از شرکت های خلاق مقوله‌ای است که مجلس به آن توجه ویژه دارد، گفت: اساتید دانشگاه امروز باید پای کار آمده و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی را به سمتی هدایت کنند که موجب پیشرفت کشور شود. در 40 سال گذشته کشور فارغ التحصیلان زیادی داشته است و هر کدام از این افراد تحقیقات زیادی داشته اند اما نتیجه تحقیقات و پژوهش های آن ها صرفا در کتابخانه ها خاک می خورد و شرکت های خلاق مشخصا می تواند این رویه را تغییر دهد.




وی افزود: تحقیقی که مشکلی از کشور را حل نکند مشخصا فایده ندارد. در همین راستا در ابتدا شرکت های دانش بنیان تاسیس شدند و امروز نیز شرکت های خلاق به عنوان مکمل آن ها آغاز به کار کرده اند. در سایر کشورها معمولا دستگاه ها اعتباری در اختیار شرکت هایی نظیر شرکت های دانش بنیان یا خلاق قرار می دهند تا مشکل مورد نظر آن ها را این شرکت ها با استفاده از دانشی که دارند، برطرف کند.




نماینده استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در ادامه توضیح داد: مسیر توسعه مشخصا می تواند به کمک شرکت های خلاق سریع تر طی شود. نباید به گونه ای در این مسیر رفتار کرد که شرکت های خلاق تسهیلات دریافت کنند اما خروجی نداشته باشند. قطعا شرکت های خلاق باید به صورت هدفمند مورد حمایت قرار گیرند زیرا  شرکت های خلاق می توانند تجلی اصل 44 قانون اساسی در مسیر خصوصی سازی کشور باشند و گره ای از مشکلات کشور باز کنند. مجلس نیز در این مسیر تمامی حمایت های معنوی و قانونی را انجام خواهد داد.
  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 149959
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین