بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/03/25 - 09:41
  • - تعداد بازدید: 316
  • - تعداد بازدیدکننده: 312
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
رئیس بنیاد نخبگان لرستان:

اساس توسعه، نیروی انسانی است/ نظام دانشگاهی و نخبگانی باید در تعامل مستمر با یکدیگر قرار داشته باشند

رئیس بنیاد نخبگان لرستان گفت: نظام دانشگاهی و نخبگانی باید در تعامل مستمر با یکدیگر قرار داشته باشند و برنامه‌های مشترکی را با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی موجود، طراحی و اجرا کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ حمزه امیری؛ رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان گفت: اساس توسعه، نیروی انسانی است و به همین دلیل یکی از وظایف اصلی نظام نخبگانی کشور، کشف، نگه‌داشت، توانمندسازی و اثربخشی نخبگان و مستعدان است.

وی با اشاره به لزوم نگهداشت نخبگان و جلوگیری از مهاجرت به کلانشهرها، افزود: بحث مهاجرت نخبگان، فقط مختص مهاجرت به خارج کشور نیست. مهاجرت نخبگان از مناطق کمترتوسعه‌یافته به مناطق برخوردار نیز باعث شکل‌گیری توسعه‌ نامتوازن در کشور می‌شود و توسعه‌ی نامتوازن می‌تواند آسیب‌های مختلف در ابعاد گوناگون داشته باشند.

امیری با اشاره به ظرفیت دانشگاهها، بر لزوم توسعه همکاری‌ها تاکید کرد و ادامه داد: نظام دانشگاهی و نخبگانی باید در تعامل مستمر با یکدیگر قرار داشته باشند و برنامه‌های مشترکی را با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی موجود، طراحی و اجرا کنند.

وی اجرای طرح شهید احمدی روشن را یکی از مصادیق فعالیت نخبگانی برشمرد و گفت: این طرح به رفع چالش‌های استان، ضمن توانمندسازی مستعدان خواهد شد.

 

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 159636
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین