بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1396/08/24 - 11:49
  • - تعداد بازدید: 1052
  • - تعداد بازدیدکننده: 49
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شهردار ارومیه در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان:

استفاده از تفکر نخبگانی در طراحی و اجرا، حرکت رو به رشد هر سیستمی را در پی دارد

حضرت‌پور گفت: هر سیستم و سازمانی تنها زمانی می‌تواند حرکت رو به رشد داشته باشد که در ساختار خود از اندیشه و تفکر نخبگانی هم در طراحی و هم اجرا، بهره‌مند شود.

~/Asset/News/News/Image/شهر دار ارومیه.jpg

محمد حضرت‌پور؛ شهردار ارومیه در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه نیروی‌انسانی بزرگترین سرمایۀ جوامع  است، گفت: اجتماع نخبگانی و متخصص هر کشور، مهمترین ظرفیت برای توسعه و پیشرفت است.


وی افزود: هر سیستم و سازمانی تنها زمانی می‌تواند حرکت رو به رشد داشته باشد که در ساختار خود از اندیشه و تفکر نخبگانی هم در طراحی و هم اجرا، بهره‌مند شود.


حضرت‌پور با اشاره به نقش مهم بنیادهای نخبگان استانی در ترویج فرهنگ نخبگانی و استفاده از داشته‌های آنان، ادامه داد: ارتباط نظام‌مند اجتماع نخبگانی با سیستم اداری و اجرایی استان‌ها زمینه‌ساز توسعۀ منطقه‌ای خواهد بود. روند باید بگونه‌ای باشد که اجتماع نخبگانی بیشترین ارتباط را با جامعۀ بومی داشته باشند.


شهردار ارومیه اضافه کرد: نوع ورودی و جذب نیروی‌انسانی در دستگاه‌های درون‌استانی باید به نحوی باشد که شایسته‌ترین افراد یعنی نخبگان، سرآمدان و متخصصان وارد سیستم اداری و اجرایی استان شوند.


وی با اشاره به لزوم مهارت‌آموزی به اجتماع نخبگانی، تصریح کرد: فضای واقعی اشتغال و کار با محیط آزمایشگاهی و تحقیقاتی تفاوت‌های بسیاری دارد؛ بنابراین فرد متخصص و محقق برای اثرگذاری در جامعۀ بومی باید به مهارت لازم دست یابند که مهمترین اصل آن، دید واقعی داشتن نسبت به فضای موجود است.


حضرت‌پور با تأکید بر ضرورت آسیب‌شناسی در حوزۀ نخبگانی، اظهار داشت: اشکالاتی در سازوکار موجود در سیستم اداری استان‌ها وجود دارد که مانع برقراری ارتباط منطقی بین نیروهای متخصص و بدنۀ اجرایی و اداری است. تعریف نیازهای موجود در قالب پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی و همچنین فراهم‌شدن بستر لازم برای عملیاتی‌شدن نتایج این فعالیت‌ها می‌تواند تا حد بسیاری راه‌گشا باشد.


عضو شورای علمی بنیاد نخبگان استان آذربایجان‌غربی در پایان با تأکید بر لزوم انجام تحقیقات کاربردی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی، خاطرنشان کرد: نتایج بسیاری از فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز علمی-تحقیقاتی کشور تنها منجر به چاپ مقاله می‌شود. از سوی دیگر، اخترعات نیز غالباً قابلیت تجاری‌سازی ندارند. این در حالیست که اگر فعالیت‌های علمی، نیازمحور و کاربردی شوند و اختراعات نیز بر اساس واقعیات و مقتضیات موجود انجام شود، چالش‌های موجود با کمترین هزینه و زمان و بهترین کیفیت انجام رفع می‌شود.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 153515
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین