بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/10/23 - 16:25
  • - تعداد بازدید: 175
  • - تعداد بازدیدکننده: 169
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در نشست ارزیابی عملکرد یک هسته پژوهشی مطرح شد:

استفاده از توان دانش‌آموختگان داخلی جهت تولید و بومی‌سازی کیت ارتوکاین تراپی

نشست ارزیابی نهایی عملکرد هسته پژوهشی «طراحی و تولید کیت ارتوکاین تراپی بیماری آرتروز» به صورت حضوری-مجازی در محل بنیاد نخبگان استان سمنان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ ارزیابی نهایی عملکرد هسته پژوهشی با موضوع «طراحی و تولید کیت ارتوکاین تراپی بیماری آرتروز» به راهبری داوود باقر نصرآبادی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه به صورت حضوری-مجازی در محل بنیاد نخبگان استان سمنان انجام شد.

در این نشست عنوان شد: این هسته پژوهشی با حمایت مالی بنیاد ملی نخبگان به عنوان یکی از هسته‌های طرح شهید احمدی روشن بنیاد نخبگان استان سمنان در دوره هفتم  شکل گرفت.

در ادامه افزوده شد: یکی از روش‌های درمانی نو که در سال‌های اخیر برای درمان بیماری آرتروز مفصلی ابداع و معرفی شده است و در بسیاری از کشورها مجوز FDA  (سازمان غذا و دارو) را کسب کرده، Orthokine Therapy نام دارد. در این روش که به ویژه در گریدهای یک تا سه، بیماری نتایج رضایتبخشی داشته و تا 80 درصد بهبودی گزارش شده است، از سرم خون فرد بیمار استفاده می‌شود.

در بخش دیگری عنوان شد: این سرم که اصطلاحاً Conditional Serum نام دارد از خون فرد بیمار که در آزمایشگاه تیمارهای خاصی روی آن انجام می‌شود، استخراج می‌شود. در این حالت سلول‌های سیستم ایمنی فرد بیمار، سایتوکاین‌ها و مولکول‌های ضدالتهابی به داخل پلاسمای خون ترشح می‌کنند که به هنگام استخراج سرم خون این مولکول‌های ارزشمند جمع‌آوری شده و مجدد به بدن بیمار تزریق می‌شود.

در پایان تأکید شد: انجام این روش نیاز به استفاده از کیت خاصی دارد که تکنولوژی ساخت آن در حال حاضر در اختیار کشورهای معدودی چون آلمان و آمریکا است و با قیمت گزافی به دست مصرف‌کننده ایرانی می‌رسد. پیشنهاده این طرح با هدف استفاده از توان دانش‌آموختگان داخلی جهت تولید و بومی‌سازی کیت ارتوکاین تراپی به بنیاد نخبگان استان سمنان ارائه و مورد تصویب قرار گرفت.


***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.
 

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 169263
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین