بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/09/16 - 08:00
  • - تعداد بازدید: 313
  • - تعداد بازدیدکننده: 168
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اشتراک 264 دستگاه آزمایشگاهی/ علوم و فناوری‌های شناختی توسعه یافت

با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 39 مجموعه آزمایشگاهی با به اشتراک‌گذاری محصولات و خدمات خود، فناوری‌های شناختی را در کشور گسترش دادند.

~/Asset/News/News/Image/مغز.jpg



به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه زیست‌بوم حوزه‌های مختلف فناورانه در کشور، سعی دارد گامی اثرگذار در به اشتراک‌گذاری تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی بردارد و با این کار، دسترسی پژوهشگران به این دستگاه‌ها را تسهیل کند.







در همین راستا نیز در حال حاضر 264 دستگاه و تجهیز آزمایشگاهی در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی به اشتراک گذاشته شده و 39 مجموعه آزمایشگاهی نیز به این زیست‌بوم پیوسته‌اند. این تجهیزات با فناوری بالا در اختیار فعالان حوزه فناوری‌های علوم شناختی و پژوهشگران قرار گرفته است.


از جمله این محصولات می توان به «انکوباتور کربن دی‌اکسیددار»، «انکوباتور شیکردار»، «دستگاه آزمون آموزش یادگیری اجتنابی غیرفعال»، «دستگاه بازخورد زیستی»، «دستگاه بازی‌های شناختی»، «دستگاه برش مقاطع نازک لرزشی»، «دستگاه ثبت کننده تک سلولی»، «دستگاه سیستم غربالگری اوتیسم»، «دستگاه کشنده میکرو سوزن»، «میکروسکوپ فلورسانس معکوس»، «نرم‌افزار آزمون بررسی عملکرد پیوسته توجه و تمرکز» و غیره از جمله این دستگاه‌ها است.


همچنین برای توسعه این حوزه مجموعه‌های فناوری چون «آزمایشگاه تحقیقاتی علوم و مهندسی اعصاب دانشکده مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت ایران»، «آزمایشگاه تحقیقاتی زیست فناوری مولکولی دانشکده زیست شناسی پردیس علوم دانشگاه تهران»، «آزمایشگاه ترمیم در سیستم عصبی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس»، «آزمایشگاه ثبت الکتروفیزیولوژیک مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی»، «آزمایشگاه ثبت مغزی پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی» و غیره قدم پیش گذاشته‌ و محصولات خود را اشتراک‌گذاری کرده‌اند.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 149380
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین