بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/06/07 - 10:55
  • - تعداد بازدید: 870
  • - تعداد بازدیدکننده: 845
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
استاندار کردستان:

اشتغال نخبگان در منصب مشاور و دستیار نخبه، اقدامی رو به جلوست

استاندار کردستان گفت: گرچه تعیین مشاور و دستیار نخبه توسط مدیران دستگاه‌­های اجرایی تنها روش برای بهره‌گیری از توان جامعه نخبگانی نیست اما این اقدام را می‌توان گامی رو به جلو توصیف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیادملی نخبگان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا؛ استاندار کردستان در نشست هم‌اندیشی با کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، گفت: در کنار چشم‌اندارها و ثروت­های طبیعی استان، نخبگان مهمترین سرمایه استان هستند و باید زمینه را برای بهره‌وری بهینه آنان آماده کرد.

وی با اشاره به لزوم تعامل گسترده دستگاه‌های اجرایی خاصه استانداری با نخبگان، افزود: استانداری کردستان به رعایت همه دستورالعمل‌ها، تفاهمنامه‌ها و ابلاغیه‌هایی که وزارت کشور در خصوص نخبگان با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان امور اداری و استخدامی کشور و سایر ارگان‌ها داشته، مصمم است.

زارعی کوشا ادامه داد: گرچه تعیین مشاور و دستیار نخبه توسط مدیران دستگاه­های اجرایی تنها روش برای بهره‌گیری از توان جامعه نخبگانی نیست اما این اقدام را می‌توان گامی رو به جلو توصیف کرد.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه مدیران اجرایی استان باید مسائل و مشکلات را احصاء و با بهره‌گیری از نقطه‌نظرات نخبگان، بهترین راهکار برای رفع آن را پیدا کنند، اظهار داشت: تمامی یک درصد اعتبارات پژوهشی استان باید با همکاری بنیاد نخبگان استان، دانشگاه‌های استان و پارک علم و فناوری، صرف پیدا کردن راهکار مناسب برای حل مشکلات استان شود.

استاندار کردستان در پایان یادآور شد: با وجود همه مشکلات، در سه دهه گذشته مقام معظم رهبری پرچم علمی کشور و‌ حمایت از نخبگان را برافراشته‌اند و این مهم را پیش برده‌اند؛ به همین دلیل همه مدیران باید به ایشان تأسی کنند.

لازم به ذکر است، رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان و جمعی از مدیران، نخبگان و سرآمدان استان نیز در این نشست حضور داشتند.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 160884
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین