بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/10/11 - 09:26
  • - تعداد بازدید: 217
  • - تعداد بازدیدکننده: 213
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دانشگاه و نظام نخبگانی/

اعلام آمادگی بنیاد نخبگان تهران برای تکریم و الگوسازی از اساتید و نخبگان هنری

نشست مسئولان بنیاد نخبگان استان تهران و دانشکده هنر و معماری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به‌منظور ایجاد بسترهای تعامل و بررسی ظرفیت‌های همکاری، نشست مسئولان بنیاد نخبگان استان تهران و دانشکده هنر و معماری برگزار شد.

در این نشست، حیدر مفتاحی‌زاده؛ رئیس بنیاد نخبگان استان تهران ضمن تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های پیش‌ روی این بنیاد، ارتباط و تعامل با دانشگاه‌ها و اساتید برتر استان را از اهم اقدامات بنیاد دانست.

وی به تغییر رویکرد بنیاد اشاره کرد و شناسایی فعال نخبگان و تقویت جایگاه و نقش اساتید را از برنامه‌های در حال اجرای بنیاد قلمداد کرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان تهران همچنین تکریم و الگوسازی از اساتید نخبه که از طرف دانشگاه معرفی می‌شوند را امری ضروری دانست و آمادگی بنیاد را در این راستا اعلام کرد.

در ادامه این نشست، شایسته‌فر؛ مدیر گروه هنر اسلامی به جایگاه و اهمیت هنر ایرانی-اسلامی اشاره کرد و توجه بیشتر به حوزه‌های علوم انسانی و هنر و تشکیل کارگروه در حوزه هنر و علوم انسانی را ضروری دانست.

وی در ادامه بر حمایت معنوی از نخبگان و مستعدان تأکید کرد و این توجه و حمایت را در پرورش ذهنیت خلاق مستعدان مؤثر دانست.

خزایی، از اساتید دانشکده هنر و خاتمی و معاون آموزشی این مرکز به ذکر نکاتی از جمله مغفول ماندن هنر و اهمیت و تأثیر آن در جامعه پرداختند و لزوم توجه بیشتر به این حوزه را یادآور شدند.

 مختاباد، مدیرگروه ادبیات نمایشی نیز با ارجاع به هگل، هنر را روح جامعه دانست و تأکید کرد که هنر امری شخصی است و فردی که تحصیلات دانشگاهی ندارد نیز می‌تواند یک نخبه هنری لحاظ شود. 

حسنوند‌؛ مدیر گروه نقاشی و نجار، از اساتید دانشکده نیز به ذکر نکاتی از جمله ضرورت توجه مضاعف به ساحت هنر پرداخت و پیشنهاد داد  اساتید نخبه عضویت افتخاری بنیاد نخبگان را داشته باشند.


***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 169025
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین