بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/02/05 - 12:12
  • - تعداد بازدید: 1270
  • - تعداد بازدیدکننده: 73
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
تبادار:

اقتصاد دنیا بر پایۀ تفکر دانش‌بنیان استوار است

استاندار فارس گفت: سه رکن دانشگاه؛ به عنوان جایگاه زایش علم، بنیاد ملی نخبگان؛ به عنوان جایگاه حفاظت و نگهداری از نخبگان و پارک علم‌و‌فناوری به عنوان جایگاه کاربردی‌شدن دانش باید مورد توجه همۀ دستگاه‌ها و نهادهای کشور قرار گیرند.

 

~/Asset/News/News/Image/IMG_1465.JPG

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ اسماعیل تبادار؛ استاندار فارس با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ویژه استان در علم، دانش، فرهنگ، تاریخ و هنر، اقدامات بنیاد نخبگان فارس را درخور تقدیر دانست و گفت: یکی از رویکردهای مهم در فعالیت‌های نخبگانی، توجه به حوزۀ دانش‌آموزی است که خوشبختانه بنیاد نخبگان استان فعالیت‌های خوبی در این حوزه انجام داده است.


وی با بیان اینکه اساس و ارکان نظام تعلیم و تربیتی کارآمد در آموزش‌و‌پرورش و در سطح دانش‌آموزی شکل می‌گیرد، افزود: کشورهایی که راه توسعه را طی کرده‌اند در مرحلۀ اول نظام آموزش‌و‌پرورش را مورد توجه جدی قرار داده‌اند چراکه نیروی‌انسانی را بزرگترین سرمایۀ کشور می‌دانند.


تبادار ادامه داد: چه بسا کشورهایی که از داشتن سایر منابع و سرمایه‌ها محروم هستند اما با اتکا به نیروی‌انسانی توانمند به توسعۀ بالایی دست یافته‌اند.


استاندار فارس در ادامه با بیان اینکه نخبگان پیشران توسعه و پیشرفت هستند، بر لزوم حمایت و صیانت آنان تأکید کرد و اظهار داشت: نگهداری و حفاظت از سرمایه‌ها امری ضروری است؛ بنابراین باید شرایط برای حفظ اجتماع نخبگانی در چرخۀ خدمت‌رسانی به کشور و بهره‌مندی بهینه از این نعمت خدادای مهیا شود.


وی خاطرنشان کرد: حضور فعال نخبه در جامعه، زمینه‌ساز اشتغال‌زایی و پویایی کشور در بخش‌های مختلف خواهد بود.


استاندار فارس تصریح کرد: سه رکن دانشگاه؛ به عنوان جایگاه زایش علم، بنیاد ملی نخبگان؛ به عنوان جایگاه حفاظت و نگهداری از نخبگان و پارک علم‌و‌فناوری به عنوان جایگاه کاربردی‌شدن دانش باید مورد توجه همۀ دستگاه‌ها و نهادهای کشور قرار گیرند.


تبادار تأکید کرد: امروزه بخش عمده‌ای از اقتصاد جهان بر پایه دانش‌بنیان بنا شده است، تقویت شرکت‌ها و فعالیت‌های دانش ‌نیان در برطرف شدن معضل اشتغال که امروز به دغدغه‌ای جدی در جامعه تبدیل شده است، موثر خواهد بود.


در بخش دیگری از این نشست، حبیب شریف؛ رئیس بنیاد نخبگان استان فارس به ارائه گزارشی در ارتباط با فعالیت‌های این بنیاد از جمله تسهیلات دانشجویان و دانش آموختگان برتر، حمایت از مخترعان برتر، اجرای برنامۀ ملی شهاب، برگزاری مدارس فصلی خلاقیت، ایده‌پردازی و فعالیت‌های فرهنگی پرداخت.


 شریف در پایان ضمن بیان برخی کاستی‌های موجود، بر لزوم حمایت استانداری و تعامل بیشتر با بنیاد نخبگان استان فارس تأکید کرد.


 


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 147598
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین