بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1396/11/28 - 13:47
  • - تعداد بازدید: 1092
  • - تعداد بازدیدکننده: 51
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
نمایندۀ ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی:

اندیشۀ نخبگانی داشته‌های ذاتی را به مزیت بومی تبدیل می‌کند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا عبادی گفت: هیچ یک از داشته‌های سرزمینی و موهبت‌های ذاتی کشور مزیت محسوب نمی‌شوند مگر اینکه اندیشۀ نیروی‌انسانی متخصص و متعهد به آن تزریق شود.

~/Asset/News/News/Image/sn.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا عبادی؛ نمایندۀ ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی و امام‌جمعه بیرجند با اشاره به لزوم به فعلیت رسیدن استعدادهای ذاتی، گفت: بروز و اثرگذاری استعدادهای انسانی در جامعه نیازمند بستر مناسب است.

وی افزود: هیچ یک از داشته‌های سرزمینی و موهبت‌های ذاتی کشور مزیت محسوب نمی‌شوند مگر اینکه اندیشۀ نیروی‌انسانی متخصص و متعهد به آن تزریق شود.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی با اشاره به نقش نخبگان در معادلات سیاسی و اجتماعی جوامع، اظهار داشت: نخبۀ ایرانی باید بداند در قبال جامعۀ بومی مسؤول است و باید خود را در چرخۀ خدمت‌رسانی به جامعه قرار دهد. 


نمایندۀ ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی حمایت از اجتماع نخبگانی را یک ضرورت ملی دانست و اظهار داشت: مسؤولان بخش‌های مختلف باید خود را در قبال جامعۀ بومی مسؤول بدانند و از هیچ کوششی در چارچوب گفتمان نظام اسلامی برای حمایت از مستعدان‌برتر دریغ نکنند.


امام‌جمعه بیرجند بر لزوم ارتباط بیشتر اجتماع نخبگانی با دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان تأکید کرد و خاطرنشان کرد: بنیاد نخبگان استان باید زمینۀ این دیدارها و نشست‌های هم‌اندیشی اجتماع نخبگانی با مسؤولان حکومتی و دولتی استان فراهم کنند تا بستر لازم برای ورود اندیشۀ نخبگانی و بکارگیری آن در جامعۀ بومی فراهم شود.


نمایندۀ ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: نظرات و دیدگاه‌های نخبگان و مستعدان‌برتر باید مورد توجه ویژۀ دستگاه‌های مختلف قرار بگیرد.


در ادامه، سعیدرضا احمدی‌زاده؛ رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبی با اشاره به نقش مهم اجتماع نخبگانی در توسعۀ منطقه‌ای، بر لزوم همکاری و تعاملات بین‌دستگاهی تأکید کرد.


وی افزود: سرمایۀ اصلی هر کشور، نیروی نخبگان بومی است چراکه تنها با اتکا به این نیرو می‌توان از اقتصاد منبع‌محور و ناپایدار به اقتصادی پویا و دانش‌بنیان رسید؛ به همین دلیل بنیاد ملی نخبگان رسالت خود را بر توانمندسازی مستعدان‌برتر استوار کرده است.


احمدی‌زاده ادامه داد: بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبی 206 نخبه و استعدادبرتر تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان دارد که حدود 60 درصد دانشجو و 40 درصد فارغ‌التحصیل هستند.


در بخش دیگری از این نشست، اسماعیل هداوندی؛ عضو هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی بیرجند با اشاره به اثرگذاری بالای اجتماع نخبگانی در پیشرفت، بر ضرورت شناسایی اولویت‌ها تأکید کرد و گفت: وجود اتاق فکر نخبگانی از ملزومات توسعه است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: برقراری ارتباط منطقی بین‌دستگاهی می‌تواند بسیاری از چالش‌های موجود را رفع کند و چشم‌انداز مشخصی برای استان ترسیم شود. فقدان این ارتباط سبب موازی‌کاری و ایجاد سد ورود نیروی نخبگانی به سیستم اداره استان است.


 


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 156066
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین