بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/05/22 - 09:05
  • - تعداد بازدید: 264
  • - تعداد بازدیدکننده: 261
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در ادامه برگزاری تورهای علمی بنیاد ملی نخبگان/

برنامه بازدید تخصصی و علمی مناطق ویژه ایران در حوزه زمین‌شناسی برگزار شد

برنامه بازدید تخصصی و علمی مناطق ویژه ایران در حوزه زمین‌شناسی با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی و دانشجویان مرتع و آبخیزداری و همکاری بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ برنامه بازدید تخصصی و علمی از جنگل ابر و ساختارهای لس در دامنه جنوبی البرز- رخساره‌های کویری با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی و دانشجویان مرتع و آبخیزداری و با همکاری بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی برگزار شد.

در این برنامه، عنوان شد: ایران سرزمینی با هزاران سال پیشینه‌های ارزشمند زیستی، تمدن و فرهنگی غنی و آثار فراوان تاریخی ثبت شده و بسیار اثر ثبت‌نشده است. موزه‌ای پویا و گران‌سنگ و گنجینه‌ای‌ والا که البته این پیشینه را طبیعتی رقم زده که بی‌بدیل و شگفت‌انگیز است. فلات ایران که بخش عمده‌‎ای از ایران، افغانستان و پاکستان را در بر می‌گیرد در گستره تحولات کره زمین سرگذشت ویژه‌ای داشته است.

در ادامه افزوده شد: پس از فروپاشی ابرقاره گندوانا (شامل قاره های آفریقا، آمریکای جنوبی، استرالیا، قطب جنوب، هند، هندو چین و ایران) که حدود 300 میلیون سال پیش رخ داد، فلات ایران نیز مانند سایر قاره‌ها از گندوانا جدا شد.

در بخش دیگری از از این برنامه بیان شد: این مهاجرت عظیم، فلات ایران از شمال آفریقا به جنوب آسیا، تحولات و تغییرات فراوانی را در پی داشته است. هرچند دانش امروز در مورد سرزمین‌مان بسیار محدود است ولی بی‌تردید فلات ایران یکی از جذاب‌ترین، پیچیده‌ترین و پرماجراترین پدیده‌های زمین‌شناسی از قبیل شکستگی،کوه‌زایی و آتشفشان‌های متعدد را تجربه کرده است.


***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 166796
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین