بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/03/09 - 10:24
  • - تعداد بازدید: 1202
  • - تعداد بازدیدکننده: 61
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با محوریت سور «کافرون» صورت گرفت/

برگزاری دومین نشست «اندیشه‌های دوران در ترازوی قرآن»

دومین جلسه از سلسله نشست‌های اندیشه‌های دوران در ترازوی قرآن به همت بنیاد نخبگان استان تهران برگزار شد.

~/Asset/News/News/Image/1111(1).jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای برنامه‌های فرهنگی با هدف ارتقاء سطح دانش‌ قرآنی و تعمیق باورهای دینی و معرفتی، دومین جلسه از سلسله نشست‌های «اندیشه‌های دوران در ترازوی قرآن» با محوریت «سوره کافرون»، به همت بنیاد نخبگان استان تهران برگزار شد.


در این نشست، سید محمد روحانی؛ مدرس حوزه و دانشگاه گفت: قرآن خطاب به اهل کتاب می‌فرماید: «قلْ یا أهْل الْکتاب لسْتمْ على شیْءٍ حتّى تقیموا التّوْراة والْإنْجیل»، «لسْتمْ على شیْءٍ» اصطلاحی بود که اهل کتاب بر علیه هم بکار می‌بردند و یهود می‌گفتند نصارا هیچ ریشه‌ای ندارد و همینطور نصارا راجع به یهود این ادعا را داشتند.


وی افزود: قرآن خطاب به آنها گفت که «ای رسول خدا به آنها بگو هیچکدامتان هیچ چیز نمی‌دانید تا زمانی که تورات و انجیل خودتان را جدی بگیرید».


روحانی ادامه داد: این آیه در خصوص مسلمان‌ها و کتاب آسمانی آنها «قرآن کریم» نیز صحت دارد. آیه 66 سوره مائده «ولوْ أنّهمْ أقاموا التّوْراة والْإنْجیل وما أنْزل إلیْهمْ منْ ربّهمْ لأکلوا منْ فوْقهمْ ومنْ تحْت أرْجلهمْ» نیز در این خصوص اشاره دارد و می‌فرماید اگر اهل کتاب اصول تورات و انجیل را برپا دارند وضع زندگی مادیشان نیز بهتر خواهد شد و باید کلام خدا را در زندگی و مسائل آن در نظر گیرند.


مدرس برجستۀ قرآن در ادامه اضافه کرد:  در 77 سوره قرآن به طور مستقیم درباره کفر صحبت شده است و اگر بخواهیم کفر را دقیق بشناسیم باید آیات مربوط به دوگانه آن یعنی ایمان و شکر را دریابیم. خداوند برای انسان ایمان را زینت داده و ایمان را در دل‌ها قرار داده و از کفر بیزار است. لذا منظور از کفر انکار اعتقاداتی است که دین بر پایه آن استوار است و کافران اصول دین را انکار می‌کنند.


روحانی در پایان خاطرنشان کرد: خدایی که وجود دارد باید دید چه نسبتی با زندگی ما و هستی داشته و جایگاهش چیست؛ اینگونه است که مفهوم عشق، خودش را نشان می دهد.


لازم به ذکر است، سومین جلسه از سلسله نشست‌های اندیشه‌های دوران در ترازوی قرآن با بررسی آیات سوره مبارکه کافرون در تاریخ 21 خرداد 97 در محل بنیاد نخبگان استان تهران برگزار خواهد شد.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 150120
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین