بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1395/12/17 - 11:15
  • - تعداد بازدید: 2015
  • - تعداد بازدیدکننده: 48
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در شیراز/

برگزیدگان مسابقۀ خلاقیت ابن‌سینا معرفی شدند

بنیاد نخبگان استان فارس در مراسمی، گروه‌های برگزیده مسابقۀ خلاقیت ابن‌سینا را معرفی کرد.

/Asset/News/News/Image/shi.jpg{}

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مرحلۀ پایانی هفتمین دوره «مسابقه خلاقیت ابن‌سینا» با حضور رئیس بنیاد نخبگان فارس، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز و مدیرکل آموزش‌وپرورش استان برگزار شد.


در این مراسم، حبیب شریف؛ رئیس بنیاد نخبگان فارس ضمن تقدیر از فعالیت‌های ارزشمند گروه دانشجویی کاشفان استعداد، پرورش‌گران اندیشه (کاپا) در راستای ترویج تفکر و خلاقیت و برگزاری منظم ۷ دوره مسابقه خلاقیت ابن‌سینا در هفت سال اخیر، گفت: باتوجه به اهمیت و کیفیت این مسابقه، یکی از اهداف بنیاد نخبگان فارس در دوسه سال اخیر، ملی شدن مسابقه خلاقیت ابن‌سینا بود.


وی افزود: با پیگیری‌های بنیاد نخبگان فارس، آموزش‌وپرورش استان و همت اعضای گروه کاپا، در سال‌جاری مسابقه خلاقیت ابن‌سینا به‌صورت ملی و با حضور شرکت‌کنندگانی از 9 استان جنوبی کشور برگزار شد.


شریف با بیان اینکه بیست گروه برگزیده این دوره از مسابقه، از چهار استان فارس، هرمزگان، اصفهان و یزد هستند، ادامه داد: امید است در سال آینده، مسابقه خلاقیت ابن‌سینا با حضور گروه‌هایی از سراسر کشور برگزار شود.


رئیس بنیاد نخبگان فارس، گروه کاپا را اجتماعی نخبگانی قلمداد کرد و اظهار داشت: فعالیت نخبگانی این گروه، مهمترین دلیل حمایت بنیاد نخبگان استان از اقدامات کاپا است چراکه فعالیت در زمینۀ ترویج خلاقیت و تفکر یکی از اقدامات پایه‌ای در مسیر ترویج اکوسیستم کارآفرینی است.


در ادامه، فریبا نظری‌ پورکیایی؛ مدیرکل دفتر مشاوره و ارتباط با اجتماعات نخبگانی بنیاد ملی نخبگانی، همراهی سه دستگاه بنیاد نخبگان فارس، آموزش‌وپرورش و دانشگاه علوم‌پزشکی در برگزاری مسابقۀ خلاقیت ابن‌سینا را اقدامی مناسب برای افزایش تعامل و همکاری بین‌نهادی دانست.


وی با اشاره به لزوم تسهیل مسیر ورود مستعدان‌برتر به چرخۀ پیشرفت و توسعه، افزود: برگزاری جشنواره‌ و مسابقه و همچنین گسترش فعالیت‌ها در این زمینه می‌تواند زمینه‌ساز خلاقیت و ایده‌پردازی بیشتر مستعدان‌برتر شود.


نظری‌ پورکیایی تصریح کرد: گفت‌وگو، همواره یکی از اصول اولیۀ جامعۀ خانواده‌محور ایران بوده که در سال‌های اخیر تا حدودی دچار چالش شده است. امید است در سال‌آینده برای رفع این معضل، ایده‌های خوبی در جشنواره ابن‌سینا مطرح شود.


در پایان این مراسم از برگزیدگان تقدیر و جوایزی به رسم یادبود به دانش‌آموزان برگزیده اهدا شد.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 154115
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین