بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1395/12/17 - 10:14
  • - تعداد بازدید: 1979
  • - تعداد بازدیدکننده: 37
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
استاندار زنجان در جشنواره رویش سبلان:

بکارگیری توان نخبگان، توسعۀهمه‌جانبه کشور را در پی دارد

جشنواره رویش سبلان با حضور استاندار زنجان، نماینده ولی‌فقیه و معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

/Asset/News/News/Image/استاندار زنجان.jpg{}

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیادملی نخبگان؛ جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش سبلان با حضور استاندار زنجان، نمایندل ولی‌فقیه در استان و معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان به میزبانی بنیاد نخبگان استان زنجان برگزار شد.


در این جشنواره، اسدالله درویش‌امیری؛ استاندار زنجان با اشاره به پیشینۀ ایرانیان در علم، گفت: ایران کشوری بزرگ، مهم و قابل‌احترام در گذشتۀ علم است و هنوز هم جهان برای رشد علمی خود، به هوش و توان ایرانی متمدن نیاز دارد.


وی با اشاره به عقب‌ماندگی کشور در عرصه‌های علم و پژوهش، افزود: توان نخبگان، مخترعان و پژوهشگران به‌شرط برنامه‌ریزی صحیح و منطقی، می‌تواند با جبران این عقب‌ماندگی، توسعۀهمه‌جانبه را برای کشور به ارمغان بیاورد.


درویش‌امیری ضمن اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر جامعه علمی کشور سال‌های اخیر، توسعۀ صنعتی استان زنجان را موفقیتی قابل‌اعتنا توصیف کرد و ادامه داد: امروزه، استان زنجان یکی از استان‌های پیشتاز و سرآمد در امر پروهش تلقی می‌شود.


استاندار زنجان با بیان اینکه جامعۀ ایران و به‌تبع آن زنجان، استعداد، خلاقیت، قابلیت و توان بالایی دارد، خاطرنشان کرد: سوابق  درخشان علمی و پژوهشی و همچنین تربیت نخبگان و دانشمندان به‌نام به‌خوبی مؤید این ادعا است.


در ادامه حجت‌‎الاسلام‌والمسلمین علی خاتمی؛ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان ضمن اشاره به لزوم شکل‌گیری جنبش نرم‌افزاری در حوزه‌های علمی، گفت: کشور دارای ظرفیت‌های علمی بسیاری است که استفاده بهینه از آنها نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی منطقی است.


وی افزود: حمایت از اجتماع نخبگانی خاصه مخترعان می‌تواند کشور را در عرصه‌های مختلف به توسعه‌یافتگی برساند.


حجت‌‎الاسلام‌والمسلمین خاتمی با اشاره به عقب‌ماندگی‌های علمی کشور در دو قرن اخیر، ادامه داد: جهان به سرعت در حال پیشرفت است و منتظر ایران نمی‌ماند؛ بنابراین باید بیش از گذشته تلاش کرد تا بتوان با جبران عقب‌ماندگی‌ها به نقطۀ مطلوب رسید.


نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به لزوم حمایت از اخترعات برگزیده برای رسیدن به مرحلۀ تجاری‌سازی، تصریح کرد: برخی از ایده‌‌ها و اخترعات می‌تواند، مشکلات و معضلات موجود کشور را رفع کند.


سپس وحید رشتچی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان ضمن اعلام خبر ثبت‌نام 203 اختراع برای شرکت در جشنواره رویش سبلان، از پذیرفته‌شدن 123 اثر در داوری اولیه خبر داد و گفت: این جشنواره با حضور استان‌های پهنۀ شمال غرب و در راستای توانمندسازی مخترعان و ایجاد انگیزه برای کسب‌وکار دانش‌بنیان برگزار می‌شود.


وی افزود: از بین اختراعات حاضر در جشنواره رویش سبلان، 60 درصد اختراعات از بهنه شمال غرب بوده و مابقی از سایر نقاط کشور هستند.


رشتچی ادامه داد: علاوه بر جشنواره رویش سبلان، سه رخداد مهم دیگر به‌طور همزمان با همکاری سه دستگاه‌های دیگر، شامل «جشنواره بازارکار ایرانی» به همت اتاق بازرگانی، «فن‌بازار» با همکاری پارک علم‌وفناوری، «نشست مدیران تجاری‌سازی جهاد دانشگاهی» نیز برگزار می‌شود که همین امر زمینه‌ساز تعامل و همکاری بیشتری دستگاه‌های درون‌استانی است.


رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان در پایان گفت: ایجاد ارتباطات بین‌نهادی در حوزه‌های علم و فناوری یکی از رویکردهای مهم بنیاد ملی نخبگان و به‌تبع آن بنیادهای نخبگان استانی است چراکه با استفاده از این مهم می‌توان در حوزه‌های تجاری‌سازی، ایجاد اشتغال، افزایش تولید و تبدیل ابتکارات و ایده‌های فکری به ثروت گام‌های مؤثرتری برداشت.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 152266
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین