بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/03/08 - 12:29
  • - تعداد بازدید: 365
  • - تعداد بازدیدکننده: 350
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در سمینار آموزشی تحول اقتصادی مطرح شد:

تحقق اقتصاد دانش‌بنیان منوط به جذب و نگهداشت نخبگان است

در سمینار آموزشی تحول اقتصادی، جذب و نگهداشت افراد نخبه و مستعدبرتر در شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله راه‌کارهای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان برشمرده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ سمینار آموزشی تحول اقتصادی و شرکت‌های دانش‌بنیان ویژه روسا و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان البرز، به همت بنیاد نخبگان استان البرز و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان و با حمایت معاونت علمی و فناوری رییس جمهور برگزار شد.

محمد نبییونی، رئیس بنیاد نخبگان استان البرز در حاشیه برگزاری این همایش از تشکیل ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان البرز با حضور معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز، پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان استان و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط خبر داد و گفت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان البرز بیش از 300 شرکت است که از این حیث، البرز در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

وی حمایت از تولید و اشتغال دانش‌بنیان، توانمندسازی اجتماعات نخبگانی برای تأسیس شرکت دانش‌بنیان یا جذب در شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان نیروی متخصص را یکی از برنامه‌های اصلی بنیاد نخبگان استان در سال جاری عنوان و تصریح کرد: جذب موثر و نگهداشت نیروی انسانی نخبه و مستعد برتر از طریق ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دانش‌بنیان از مهمترین اهداف سال جاری است.

نبییونی اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان موتور محرک اقتصاد دانش‌بنیان هستند و این شرکت‌ها هم توسط نیروهای انسانی نخبه و مستعد شکل می‌گیرند و مدیریت می‌شوند؛ بنابراین تحقق اقتصاد دانش‌بنیان منوط به جذب و نگهداشت افراد نخبه و مستعد در شرکت‌های دانش‌بنیان است.

رئیس بنیاد نخبگان البرز در ادامه یکی از ظرفیت‌های عظیم دانش‌بنیان شدن را جلوگیری از خام فروشی محصولات معدنی، صنعتی و حوزه کشاورزی دانست.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 158318
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین