بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1396/10/18 - 09:45
  • - تعداد بازدید: 1097
  • - تعداد بازدیدکننده: 118
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

ترویج علوم اعصاب در ایران و گسترش تعاملات میان متخصصان در جهان

دبیر انجمن علوم اعصاب ایران معتقد است: ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی از حامیان اصلی رشد علمی کشور درحوزه های گوناگون همچون علوم اعصاب، فناوری، تقویت همکاری‌ها و بهره‌گیری از شیوه‌های پیشرفته درتسهیل راه‌های پیشگیری و درمان بیماری‌ها مرتبط با حوزه علوم شناختی است.

~/Asset/News/News/Image/تعامل4.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ عباس حق پرست دبیر انجمن علوم اعصاب ایران اظهار کرد: سازمان جهانی تحقیقات مغز و اعصاب "ایبرو" که کانونی برای ترویج و تحقیق طرح های پژوهشی در حوزه علوم اعصاب شناختی است، تاکنون 10 نشست تخصصی تئوری و عملی با حضور متخصصان ایرانی و خارجی در ایران برگزار کرده است.


حق پرست ادامه داد: با برگزاری کارگاه های آموزشی "ایبرو"، زمینه برای گسترش تعاملات میان نیروهای متخصص در کشورها فراهم شده و ظرفیت و توانایی های موجود درنقاط مختلف جهان به ویژه در کشورهای در حال توسعه شناسایی می شود تا درجهت توسعه منابع انسانی درحوزه علوم اعصاب شناختی به کار گرفته شود.



وی همچنین بیان کرد: سازمان "ایبرو"، با هدف توسعه علوم اعصاب در کشورهای جهان، فعالیت خود را آغاز کرد تا از این کانون علمی و تحقیقاتی، دانشجویان، نخبگان، اساتید، صاحبنظران و متخصصان بتوانند با بهره گیری از فرصت های مطالعاتی، دامنه همکاری و تشریک مساعی در حوزه های علوم مغز و اعصاب را گسترش دهند.



دبیر انجمن علوم اعصاب ایران درباره حمایت های ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی ابراز کرد: این ستاد از حامیان اصلی رشد علمی کشور درحوزه های گوناگون از جمله علوم اعصاب، فناوری، تقویت همکاری ها و بهره گیری از شیوه های پیشرفته درتسهیل راههای پیشگیری و درمان بیماری ها مرتبط با حوزه علوم شناختی است و تاکنون فعالیت ها و اقدامات چشمگیری در مسیر رشد علمی کشور داشته است.



وی با اشاره به اینکه اولین نشست علمی "ایبرو" در سال 2002 با شرکت بیش از 70 تن از محققان حوزه علوم اعصاب در ایران برگزار شد، یادآورشد: با توجه به توسعه و گسترش رشد علمی در کشور، در طول بیش از یک دهه تاکنون 10 گارگاه آموزشی سازمان "ایبرو" در سطوح مختلف مقدماتی، متوسط و پیشرفته برای انتقال تجارب و یافته های علمی در حوزه های علوم اعصاب با حضور متخصصان ایرانی و خارجی در ایران برگزار شده است.



به گفته حق پرست، در سال 2017 اولین کارگاه سطح پیشرفته با دو رویکرد عملی و تئوری سازمان بین المللی "ایبرو" با موفقیت در ایران برگزار شد و تلاش می شود نشست علمی دیگری با حضور متخصصان داخلی و خارجی در حوزه علوم اعصاب شناختی در سال های آینده در کشورمان برگزار شود.



وی همچنین گفت: در راستای فعالیت های "ایبرو"، تلاش می شود تا بخش های مختلف حوزه علوم شناختی از جمله مدل سازی، فن آوری، مهندسی و دیگر رشته های مرتبط با این حوزه تحت حمایت قرار گیرد تا امکان فرصت های مطالعاتی و تحقیقاتی برای دانشجویان، محققان و متخصصان در کشور مهیا گردد.



حق پرست با اشاره به اینکه با برگزاری این کارگاه ها نه تنها سطح علمی کشور در حوزه علوم اعصاب برای نخبگان بین المللی این حوزه و محققان دیگر کشورها معرفی می شود، بلکه محققان و اساتید با فرهنگ غنی کشور آشنا شده و تبلیغی در زمینه مبارزه با ایران هراسی انجام می گیرد گفت: در زمینه های مختلف در راستای این کارگاه ها تعداد زیادی از دانشجویان دوره دکتری در رشته های مرتبط توانستند برای شرکت درکارگاه های تخصصی در دیگر کشورها، کنگره های معتبر بین المللی همچنین فرصت های مطالعاتی شش ماهه از حمایت های "ایبرو" استفاده کنند و تعدادی از استفاده کنندگان فرصت های مطالعاتی شش ماهه ایبرو همچنین موفق به دریافت حمایت از ایبرو برای راه اندازی آزمایشگاه در کشور شدند.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 147662
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین