بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/03/22 - 12:32
  • - تعداد بازدید: 481
  • - تعداد بازدیدکننده: 476
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
برگزیده جایزه علامه طباطبایی بنیاد ملی نخبگان:

توانایی انجام کار­های بزرگ در کشور خودمان را داریم

رضا ملک­‌زاده گفت: در همین کشور خودمان توانایی انجام کار­های بزرگ را داریم و چه بسا اگر من در خارج از کشور بودم نمی­‌توانستم این چنان مطالعات قوی و وسیعی را انجام دهم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور تکریم نخبگان، دانشمندان و بزرگان حوزه ­های علمی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و ادبی، دومین برنامه «شرح عاشقی» با محوریت آشنایی با جایگاه علمی و فرهنگی و همچنین خدمات پروفسور رضا ملک‌زاده؛ برگزیده جایزه علامه طباطبایی با هدف الگوسازی از این استاد نخبه، به همت بنیاد نخبگان استان فارس برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، حبیب شریف؛ رئیس بنیاد نخبگان فارس ضمن تأکید بر لزوم برگزا ری این قبیل برنامه‌ها و هدایت استعدادهای برتر به سمت توسعه و تعالی جامعۀ بومی، سوابق علمی و اجرایی پروفسور ملک­زاده را به اختصار برشمرد.

در ادامه، رضا ملک­زاده؛ استاد تمام دانشگاه و چهره شهیر حوزه پزشکی با اشاره به مؤثر­ترین فعالیت­های خود، گفت: ما در زندگی به دنبال سلامت مردم و جامعه بودیم چراکه اعتقاد داریم سلامت مهم­ترین نشانه توسعه‌یافتگی کشور است. علاوه­ بر این سلامت باید برای همه افراد جامعه در دسترس باشد نه فقط افراد برخوردار.

وی افزود: در حوزۀ پزشکی، اساسی­ترین کار برای سلامت، پژوهش است و اینکه علت بیماری را بفهمیم و براساس شواهد علمی قوی و اندازه­گیری آن­ها، سلامت را به جامعه برگردانیم و عوامل بیماری‌زا را حذف کنیم.

ملک‌زاده ادامه داد: طی مطالعه وسیعی که از سال 1990 با همکاری 48 دانشمند از 32 مرکز تحقیقاتی از 50 کشور جهان انجام شد، مشاهده شد که ایران دارای 370 هزار مرگ در سال است که حوادث جاده­ای اصلی­ترین عامل آن است. بعد از آن به­ترتیب، بیماری­های قلبی و عروقی و سرطان­ها عامل مرگ هستند.

این استاد برجسته پزشکی با بیان اینکه طی چهل سال گذشته با تلاش­های زیادی که  انجام دادیم توانستیم در ایران امید به زندگی را از بدو تولد تا 22 سالگی افزایش دهیم، تأکید کرد: تحقیقات و مطالعات مربوط به کوهرت استان گلستان نشان‌دهنده اینست که در همین کشور خودمان توانایی انجام کار­های بزرگ را داریم و چه بسا اگر من در خارج از کشور بودم نمی­توانستم این چنان مطالعات قوی و وسیعی را انجام دهم.


 ***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 165867
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین