بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1396/12/14 - 11:36
  • - تعداد بازدید: 804
  • - تعداد بازدیدکننده: 45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون استاندار زنجان:

توسعه فرهنگی در گرو نخبه‌گرایی و اصلاح حوزه نخبگی است/ نخبه مسیر توسعه را در اختیار می‌گیرد

نیک سرشت می‌گوید»: یکی از ویژگی‌های نخبگان می‌تواند در حال زیستن و به فکر آینده بودن باشد؛ چراکه هدف‌گذاری نخبگان بلندمدت بوده و به واسطه آگاهی خود جسارت ورود به بسیاری از میادین را دارند.

~/Asset/News/News/Image/n82824011-72163728.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان،  نیک‌سرشت؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان در مراسم تکریم استاد روزبه به نقش نخبگان در توسعۀ ملی کشور، اشاره کرد و اظهار داشت: اگر توسعه را به معنای عام پیشرفت معنوی و مادی یک جامعه در نظر بگیریم، توسعه به عنوان یک دستاورد بشری، محدود به یک کشور خاص نبوده و قابلیت جهانی دارد.



وی ادامه داد: پژوهشگران حوزه‌های مختلفی نظیر سیاسی، اقتصادی، مدیریتی و فرهنگیرا واکاوی کرده‌اند، ما نمی‌توانیم در سیاست، توسعه‌یافته باشیم مگر اینکه دموکراسی، آزادی مشروع فردی و اجتماعی، انتقادپذیری و انعطاف‌پذیری داشته باشیم.



نیک‌سرشت اضافه کرد: تا زمانی که مشارکت‌های مردمی و نقش دادن به توده‌های مردمی در حوزه اقتصادی وجود نداشته باشد، توسعه اقتصادی هم نخواهیم داشت. تحقق توسعه مدیریت، نیز مستلزم مشارکت‌ مردم و نقش دادن به آنان است. در نهایت، نخبه‌گرایی و اصلاح حوزه نخبگی توسعه فرهنگی را در پی دارد.



معاون استاندار زنجان تأکید کرد: هر نخبه در جامعه صاحب نقش و تأثیر است که سبب ایجاد هویت ملی و به تبع آن اعتماد به نفس می‌شود و کشور به واسطه نخبگان و بزرگانی چون استاد روزبه شناخته می‌شود.



وی افزود: یکی از ویژگی‌های نخبگان می‌تواند در حال زیستن و به فکر آینده بودن باشد؛ چراکه هدف‌گذاری نخبگان بلندمدت بوده و به واسطه آگاهی خود جسارت ورود به بسیاری از میادین را دارند.



وی در پایان گفت: نخبه عاملی است که با تفکر و تدبر و مدیریت و خلاقیتی که دارد، مسیر توسعه را در اختیار می‌گیرد و یک عامل برای توسعه می‌شود.







  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 145115
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین