بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1396/05/11 - 11:00
  • - تعداد بازدید: 914
  • - تعداد بازدیدکننده: 46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
استاندار خراسان‌رضوی:

توسعۀ اقتصادی و ایجاد اشتغال در سایۀ فعالیت نخبگانی حاصل می‌شود

رشیدیان با اشاره به نقش مهم اجتماع نخبگانی در رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی، گفت: دستگاه‌های دولتی، خصوصی و مراکز آموزش‌عالی باید ظرفیت خود را به مسیر کارآفرینی دانش‌بنیان هدایت کنند.

~/Asset/News/News/Image/ContentImages_173885.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ علیرضا رشیدیان؛ استاندار خراسان‌رضوی با تأکید بر اینکه رونق تولید داخلی، توسعۀ اقتصادی و ایجاد اشتغال مهمترین اولویت دولت در سال‌جاری است، گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی، بخش‌خصوصی، عمومی و مراکز آموزش‌عالی باید نقش‌آفرینی مثبتی در این حوزه‌ها‌ داشته باشند.


وی افزود: با توجه به شرایط امروز جامعه و بروز چالش‌هایی در حوزه‌های تولید، اشتغال و موضوعات اجتماعی، استفاده از ظرفیت دانایی استان برای حل آنها یک ضرورت و واجب عینی است.


رشیدیان با بیان اینکه رونق اشتغال با کاهش آسیب‌های اجتماعی ارتباط مستقیمی دارد، تأکید کرد: رشد اشتغال در سال‌های گذشته نتیجۀ همراهی دولت، بخش‌خصوصی و مردم و همچنین اجرای طرح‌های مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، حاصل شد.


استاندار خراسان‌رضوی در ادامه با اشاره به تعداد قابل‌توجه دانشجو در استان و حجم فارغ‌التحصیلان آمادۀ اشتغال، اظهار داشت: دانشگاه‌ها باید به سمت کارآفرینی حرکت کنند و نهادهای دولتی نیز می‌بایست در این مسیر، حمایت کافی را انجام دهند.


وی با اشاره به لزوم ایجاد «بانک ایده» در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: آن دسته از پیشنهاداتی که در کارگروه اشتغال دانشگاه بررسی شده و  قابلیت اجرایی‌شدن داشته باشد، با استفاده از حمایت‌های دستگاه‌های درون‌استانی باید مورد حمایت قرار گیرند.


وی اظهار داشت: مشهد مقدس به دلیل وجود مضجع‌شریف‌رضوی سالانه میزبان بیش از 27 میلیون زائر داخلی و خارجی است که علاوه بر استفاده از ظرفیت گردشگری دینی، در حوزۀ ساماندهی بازار سوغات و ارائۀ تولیدات داخلی نیز باید با جدیت و برنامه، حرکت کرد.


استاندار خراسان‌رضوی در پایان یادآور شد: برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت خالی واحدهای تولیدی و تقویت ارتباط مراکز دانشگاهی با صنعت و کارآفرینان، از مهمترین اقداماتی است که می‌تواند زمینه‌ساز ورود جامعۀ علمی در بخش عملیاتی باشد.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 148759
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین