بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/09/30 - 10:00
  • - تعداد بازدید: 279
  • - تعداد بازدیدکننده: 113
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
رییس دانشگاه شیراز:

تکریم مفاخر سبب تقویت روحیه علم‌آموزی در جامعه می‌شود

محمد موذنی به اهمیت علم و دانش در آینه آیات و روایات اسلامی اشاره کرد و گفت: تکریم و تقدیر از بزرگان علمی، باعث رشد علم و تقویت روحیه علم‌اندوزی در جامعه می‌شود.

~/Asset/News/News/Image/DSC_1548.JPG
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نهمین همایش ملی پاسداشت نخبگان به منظور تکریم و الگوسازی از علیرضا سپاسخواه؛  و کرامت‌الله ایزدپناه؛ دو تن از اساتید شاخص و نخبه کشوری و برندگان جایزه علامه طباطبایی به همت بنیاد نخبگان استان فارس برگزار شد.



در این برنامه محمد موذنی؛ رییس دانشگاه شیراز به اهمیت علم و دانش در آینه آیات و روایات اسلامی اشاره کرد و گفت: تکریم و تقدیر از بزرگان علمی، باعث رشد علم و تقویت روحیه علم‌اندوزی در جامعه می‌شود.



وی در ادامه با اشاره ویژگی‌های محنصربفرد نخبگان، وقف خانه پدری توسط استاد ایزدپناه و تاسیس مرکز مشاوره پیش از ازدواج برای دانشجویان دانشگاه شیراز توسط استاد سپاسخواه را نشانه بارز مسئولیت‌پذیری در جامعه دانست و افزود: این افراد نه فقط در حوزه علم و آموزش، بلکه در فرهنگ و اخلاق هم سرآمد هستند.



شاگردانم از من، پله‌ها بالاتر و شناخته‌شده‌تر هستند



کرامت‌الله ایزدپناه جهرمی؛ برگزیده جایزه علامه طباطبایی در این مراسم اظهار داشت: اگر قرار بود که هر شاگردی آنقدر بیاموزد که به حد استادش برسد، حتما خیلی‌ها درجا می‌زدند و من خوشحالم و افتخار می‌کنم که شاگردانم از من، پله‌ها بالاتر و شناخته‌شده‌تر هستند.



برگزیده جایزه علامه طباطبایی اظهار داشت: ۵۵ سال پیش که معلمی خود را در دانشگاه شیراز شروع کردم تا کنون، همیار و کمکی داشتم که همیشه حامی من بود و او همسرم و بعد دخترم هستم.



علم‌آموزی در راه پیشرفت جامعه و تربیت نیروهای علمی



علیرضا سپاسخواه؛ برنده جایزه علامه طباطبایی نیز از خاطرات خود در زمان تحصیل در دانشگاه اهواز و دانشگاه آمریکا گفت و هدف خود را علم‌آموزی در راه پیشرفت جامعه و تربیت نیروهای علمی دانست و اظهار داشت: ما در مورد مدیریت آب در مزرعه فعالیت می‌کنیم تا بتوانیم با وجود خشکسالی‌ها و کمبود آب در ایران، آب کشاورزی را مدیریت کنیم و بازدهی مصرف را بهبود ببخشیم.



وی ضمن اشاره به زحمات و فداکاری‌های خانواده در مسیر رسیدن به نخبگی، شهید مطهری و شهید فخری‌زاده را مصداق نخبگی دانست.



ایجاد روحیه تلاش و خودباوری در میان دانشجویان و پژوهشگران




در این برنامه، حبیب شریف؛ رییس بنیاد نخبگان فارس، نیز تکریم از نخبگان و الگوسازی از نخبگان و شناسایی رموز موفقیت آنان را از وظایف بنیاد نخبگان دانست و گفت: این بنیاد تاکنون موفق شده از۱۷ استاد برجسته در زمینه‌های مختلف در مراسم پاسداشت نخبگی تکریم کند.



وی با اشاره به اعطای جوایز علمی مجمع خیران نخبه‌پرور فارس به نام اساتید سرآمد هر رشته، افزود: به منظور تکریم و الگوسازی از نخبگان و شخصیت¬های علمی و همچنین ایجاد روحیه تلاش و خودباوری در میان دانشجویان و پژوهشگران، جایزه علمی پروفسور علیرضا سپاسخواه به برترین دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری رشته مهندسی آب و جایزه علمی پروفسور کرامت‌الله ایزدپناه جهرمی به برترین دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری رشته ویروس‌شناسی‌‎گیاه، هر ساله اعطا می‌شود.



در این مراسم، با اهدای لوح بنیاد ملی نخبگان و جوایزی از اساتید نخبه، تقدیر به عمل آمد. همچنین از دو کتاب زندگینامه این دو استاد پیشکسوت که به همت بنیاد نخبگان فارس و مجمع خیران نخبه پرور فارس تدوین شده، رونمایی شد.



لازم به ذکر است، کرامت الله ایزدپناه، استاد و محقق برجسته دانشگاه شیراز، افتخارات و دستاوردهایی مانند: استاد نمونه کشوری، برگزیده مقام نخست تحقیقات بنیادی شانزدهمین جشنواره خوارزمی، برگزیده چهره‌های ماندگار، عضو آکادمی علوم جهان برای پیشرفت علم در کشورهای در حال توسعه TWAS، کسب جایزه علامه طباطبایی در سال ۱۳۹۰ از بنیاد ملی نخبگان، سردبیر مجله بیماری‌های گیاهی به مدت ۲۲ سال، معاونت آموزشی و تحقیقاتی دانشکده کشاورزی، معاونت و ریاست دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز، بنیان‌گذار و مدیریت مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی‌گیاهی دانشکده کشاورزی، مدیریت قطب علمی ویروس‌شناسی، عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، رئیس شاخه گیاه پزشکی گروه علوم کشاورزی فرهنگستان علوم، رئیس انجمن بیماری‌شناسی ایران، شناسایی، توصیف، نامگذاری و معرفی چند ویروس برای اولین بار در سطح جهانی و انتشار بیش از ۶۵۰ عنوان کتاب و مقالات بین‌المللی و داخلی را در کارنامه خود دارد.



علیرضا سپاسخواه؛ مولف ۶۳۴ کتاب و مقاله، استاد نمونه کشوری و برنده جایزه علامه طباطبایی، استاد برگزیده جهان اسلام از سوی سازمان کنفرانس اسلامی است که نامش در زمره دانشمندان و نخبگان علمی یک درصد برتر جهان به چشم می خورد، وی همچنین استاد نمونه کشور، مدیر مرکز مطالعات خشکسالی دانشگاه شیراز است.


  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 153164
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین