بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/02/11 - 12:46
  • - تعداد بازدید: 1249
  • - تعداد بازدیدکننده: 54
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
معاون توسعه مدیریت‌و‌منابع بنیاد ملی نخبگان:

جامعه نیازمند گفتمان‌سازی در حوزۀ نخبگانی است

ترکستانی با تأکید بر لزوم نهادینه‌شدن نخبه‌باوری در جامعه، گفت: گفت‌وگو و گفتمان‌سازی در حوزۀ نخبگانی یکی از ضروریات امروز کشور است.

~/Asset/News/News/Image/ترکستانی78.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست هم‌اندیشی اجتماع نخبگانی استان زنجان با حضور معاون توسعه مدیریت‌و‌منابع بنیاد ملی نخبگان، رئیس بنیاد نخبگان استان، رئیس پارک ‌علم‌وفناوری زنجان و جمعی از مسؤولان، سرآمدان و مستعدان‌برتر استان در بنیاد نخبگان زنجان برگزار شد.


در این نشست، محمدصالح ترکستانی؛ معاون توسعه مدیریت‌و‌منابع بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه جامعه به گفت‌وگو و گفتمان‌سازی به ویژه در حوزه نخبگان نیاز دارد، بر اهمیت برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی تأکید کرد.










وی با اشاره به اینکه بنیاد ملی نخبگان سازمانی است که با دستور مستقیم مقام‌معظم‌رهبری تشکیل شده، افزود: کمتر سازمانی در کشور وجود دارد که با چنین ویژگی‌هایی شکل گرفته باشد و ریشه بسیاری از مشکلات کشور در حوز‌های مختلف،موضوع نخبه‌باوری به ویژه در مسئولان است.


وی زمینه‌سازی برای اثرگذاری بهینه در کشور را یکی از رسالت‌های مهم بنیاد ملی نخبگان برشمرد و ادامه داد:  بنیاد ملی نخبگان عضو ندارد و استعدادهای‌برتر در یک فرآیند شناسایی مورد بررسی قرار می‌گیرند و می‌توانند با حمایت بنیاد ملی نخبگان در جامعۀ بومی اثرگذار باشند.








معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: مسیر نخبگی شامل سه بخش دانش‌آموزی، دانشجویی و الگوسازی است که در بخش دانش‌آموزی، برنامۀ ملی شهاب یکی از مهمترین و اساسی‌ترین طرح‌ها است که در آن افراد از پایه چهارم تا دیپلم، هر ساله پایش شده و بر اساس استعدادهایشان هدایت می‌شوند.


ربیعی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان نیز ضمن بیان اهداف این نشست، با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام‌معظم‌رهبری به نام سال حمایت از کالای ایرانی، بر ضرورت حمایت از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نیروهای خلاق و کارآفرین تأکید کرد.


در ادامۀ این نشست، مرادخانی؛ رئیس پارک علم‌و‌فناوری استان زنجان به تفاهم‌نامه منعقد شده با بنیاد ملی نخبگان اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های این دو نهاد باید همسو و با همپوشانی بالا صورت گیرد.


وی با اشاره به موضوع ارتباط صنعت و دانشگاه، اظهار داشت: اغلب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی حائز توانمندهای لازم برای ارائه خدمات در صنعت نیستند. در این شرایط، بنیاد ملی نخبگان حلقه‌ واسطی برای ایجاد و توسعه خلاقیت و حمایت از این افراد است و مرکز رشد و پارک علم‌و‌فناوری می‌توانند حلقۀ بعدی این ارتباط باشند.‌


کریمی؛ رئیس دانشگاه تحصیلات‌تکمیلی زنجان به اهمیت بالای پژوهش‌های بنیادین در کشور و چگونگی تبدیل آن به ثروت اشاره کرد و گفت: تولید ثروت از پژوهش‌های بنیادین در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا انجام گرفته ولی در کشور با وجود توسعه حوزه پژوهش در سال‌های گذشته، این امر همچنان به توجه بیشتر نیاز دارد.


وی به فقدان کار تیمی به عنوان یکی از دلایل این امر اشاره کرد و افزود: کار گروهی نیازمند اتخاد تصمیمات همسو و هم‌افزا با مشارکت پژوهشگران، متخصصان اقتصادی و مدیران ارشد است تا در نهایت منجر به نتایج مطلوب شود.


رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان خاطرنشان کرد: برای توسعۀ علمی باید هزینه و سرمایه‌گذاری شود و با ایجاد زیرساخت‌های لازم، تا علم  به همۀ ابعاد زندگی رسوخ کند.


در پایان این نشست، به منظور ارتقاء توان فنی و تخصصی نخبگان و استعدادهای برتر و بهره‌گیری از توانمندی‌ها در برگزاری دوره‌های آموزشی-مهارتی در راستای استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود دو سازمان، تفاهم‌نامۀ همکاری بین بنیاد ملی نخبگان و پارک علم‌وفناوری زنجان  در 9 ماده منعقد شد که از آن جمله می‌توان به «تسهیل استفاده واحدهای فناور از خدمات و حمایت‌های معنوی و مادی بخش خصوصی و دولتی»، «همکاری در راستای توسعه منابع انسانی و ارتقای بهره‌وری نیروی کار»، «تقویت و تجاری‌سازی ایده‌های برتر»، «استفاده حداکثری از ظرفیت‌های متقابل به منظور تحقق اهداف سازمانی»، «ارتقاء توان فنی و تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان و استعدادهای برتر»، «ایجاد زمینه مناسب برای ارتقاء ظرفیت و توان پژوهشی فناورانه صنایع مختلف در مسیر خود اتکایی ملی» اشاره کرد.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 144377
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین