بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1396/09/22 - 10:50
  • - تعداد بازدید: 1362
  • - تعداد بازدیدکننده: 98
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به میزبانی بنیاد نخبگان استان یزد/

جشنواره منطقه‌‎ای رویش «زرد کوه» آغاز شد

جشنواره منطقه‌‎ای رویش «زرد کوه» به میزبانی بنیاد نخبگان استان یزد در حال برگزاری است.

~/Asset/News/News/Image/زردکوه90.jpg

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مصطفی شاه‌نظری؛ رییس بنیاد نخبگان استان یزد با اشاره به برگزاری جشنوارۀ اخترعات رویش زردکوه در یزد، گفت:  172 طرح از استان‌های مختلف کشور این در جشنواره ثبت‌نام کردند که بعد از داوری اولیه، 96 طرح برای مرحله حضوری پذیرفته شدند.


وی افزود: شرکت‌کنندگان در این جشنواره، مخترعانی هستند که طی سه سال گذشته اختراع خود را به ثبت رسانده و علاوه بر دریافت گواهی ثبت اختراع، محصول اولیه را نیز تولید کرده‌اند.


شاه‌نظری کاربردی بودن و قابلیت تجاری‌سازی اختراع را از جمله ملاک‌های ارزیابی و تفاوت‌های این جشنواره با دیگر جشنواره‌های کشور دانست و بیان کرد: علاوه بر مبانی علمی و فناورانه، اختراع‌های ارائه شده در این جشنواره، از نظر میزان تازگی و همچنین چرخه عمر فناوری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.


رییس بنیاد نخبگان استان یزد با تأکید بر اینکه اختراعات باید بر مبنای نیاز جامعه ارائه و تجاری‌سازی شوند،‌ ادامه داد:‌ نگاه مسؤولان به جشنواره رویش نگاه توانمندسازی است،؛ به این معنا که بعد از اتمام جشنواره، طرح‌های برتر برای رسیدن به محصول نهایی مورد حمایت قرار خواهند گرفت.


لازم به ذکر است، جشنواره منطقه‌‎ای رویش زرد کوه با حضور بنیادهای نخبگان استان‌های‌ اصفهان، چهارمحال‌و‌بختیاری،‌ مرکزی و قم، 22 و 23 آذرماه به میزبانی بنیاد نخبگان استان یزد برگزار می‌شود.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 149186
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین