بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1396/07/24 - 13:09
  • - تعداد بازدید: 887
  • - تعداد بازدیدکننده: 49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهرکرد:

حاصل خودشناسي، دستيابي به لايه‌هاي زيرين واقعي خویشتن است

عضو هيئت‌علمي گروه روانشناسي و مشاوره دانشگاه شهركرد گفت: ارزش‌ها در زندگی گروهی و فردی بسیار حائز اهمیت هستند بطوری که می‌توان مهمترین عامل بروز مشکلات اجتماعی را تضاد ارزش‌ها دانست.

~/Asset/News/News/Image/photo_2017-10-15_09-45-55(1).jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ محمد ربيعي؛ عضو هيئت‌علمي گروه روانشناسي و مشاوره دانشگاه شهركرد در كارگاه «مهارت‌های زندگي» گفت: از دیدگاه روانشناسی، آگاه شدن از خصوصیات ذاتی، تحمل‌ها، محدودیت‌ها، توانایی‌ها، ضعف‌ها، علایق، ترس‌ها، خواسته‌ها و آرزوها، خودشناسی تعریف می‌شود.


وی افزود: در واقع حاصل خودشناسي، دستيابي به لايه‌هاي زيرين واقعي خویشتن است. كسب اين مهارت مهم و ضروري در زندگي اجتماعي، نياز به آموزش و تمرين دارد.


ربيعي با اشاره به اينكه افراد از نظر اخلاق و ویژگی‌های شخصیتی مثل هم نیستند، يادآور شد: برخي افراد کاملاً درونگرا هستند؛ در حالی که برخی دیگر برونگرا و اجتماعی‌اند. همچنین نیازها، توقعات و انتظارات افراد متفاوت است؛ مثلاً برخی زودرنج و برخي باثبات هستند و برخی دیگر قدرت تحمل و مقاومت بالایی دارند و انتقاد پذیرتر و برخي دیگر اما خودشيفته هستند.


عضو هيئت‌علمي دانشگاه شهركرد برون‌گرايي، توافقی بودن، وظيفه‌شناسي، روان‌رنجوري و تجربه پذيري را پنج شاخصۀ مهم شخصيتی دانست و خاطرنشان كرد: ارزش‌ها در زندگی گروهی و فردی بسیار حائز اهمیت است هستند بطوری که می‌توان مهمترین عامل بروز مشکلات اجتماعی را تضاد ارزش‌ها دانست.


ربيعي در پایان با اشاره به لزوم شناخت منيّت در خود گفت: فردي كه منیّت را در خود تقويت مي‌كند و انتظار احترام و بزرگي نسبت به ديگران دارد، به دور منيّت خود مي‌پيچد و آسيب‌هاي رواني زيادی به خود وارد كند. باید دانست، انسان بودن قائل احترام است نه موقعيت و جايگاه فرد.


** دومين جلسه كارگاه «مهارت های زندگي» با رويكرد خودشناسي برای اجتماع نخبگانی به همت  بنياد نخبگان چهارمحال‌و‌بختياري و در راستاي فعالیت‌های تربیتی و آموزشی برگزار شد.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 145192
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین