بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1395/12/02 - 09:12
  • - تعداد بازدید: 623
  • - تعداد بازدیدکننده: 41
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
استاندار فارس:

حرکت به‌سمت ایجاد اکوسیستم کارآفرینی مهمترین رسالت دانشگاه است

مراسم افتتاحییۀ «نشست هم‌اندیشی دانشمندان‌برتر کشور» با حضور استاندار فارس و اجتماع نخبگانی کشور در دانشگاه شیراز برگزار شد.

/Asset/News/News/Image/aaa.jpg{}

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مراسم افتتاحییۀ «نشست هم‌اندیشی دانشمندان‌برتر کشور» با حضور استاندار فارس، رئیس بنیاد نخبگان فارس، جمعی از مسوولان کشوری و نخبگان، دانشمندان و محققان‌‎برتر به‌همت بنیاد نخبگان فارس و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) برگزار شد.



در این مراسم، سید محمدعلی افشانی؛ استادار فارس ایجاد انگیزه بیشتر در محققان و پژوهشگران جوان را یکی از نتایج برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با نخبگان و دانشمندان‌برتر کشور برشمرد و گفت: برگزاری این همایش‌ها و نشست‌ها قدردانی و تقدیر از بزرگان ومفاخر علمی کشور است و به‌همین دلیل تأثیر بسزایی در ارتقاء انگیزه نسل‌جوان دارد.



وی یکی از عوامل سیطره بر دنیا را دانش و دانائی دانست و افزود: استقلال کشورها، مرهون موفقیت، جایگاه‌برتر و استقلال علمی آنها است. به‌همین دلیل رهبرمعظم‌انقلاب نیز همواره بر لزوم توسعه و رشد علمی و فناوری کشور تأکید دارند.



افشانی با اشاره به ضرورت تزریق تفکر نخبگانی به سیستم اداری جامعه، جامعه تنها زمانی به جایگاه مطلوب خود می‌رسد که نخبگان و متخصصان متعهد به‌درستی بکارگرفته شوند.



استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم توسعۀ فرهنگ‌کارآفرینی در کشور، دانشگاه را مهمترین نهاد ارتقاء مهارت و توانمندی کارآفرینی دانست و گفت: امروزه یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه، حرکت به‌سمت ایجاد اکوسیستم کارآفرینی است.



وی تلاش برای رفع‌نیازهای جامعه بومی را یکی از راه‌های توسعۀ کارآفرینی برشمرد و افزود: تبدیل دانش به محصول مورد نیاز کشور و تلاش برای ارتقاء سطح کیفی زندگی با تولید محصولات دانش‌بنیان، راهکاری اساسی برای هدایت دانش‌آموختگان به‌سمت خوداشتغالی و کارآفرینی است.



افشانی تصریح کرد: دانشگاه و دانشگاهیان باید به این پرسش پاسخ دهند که تا چه میزان توانایی علمی و تحقیقاتی آنان در تأمین نیازهای جامعه بومی تأثیرگذار بوده است.



استاندار فارس در ادامه تصریح کرد: دانشگاه و دانشمندان باید علاوه بر کسب دانش به عنوان یک ضرورت، به خلق دانش نیز بپردازند چراکه خلق دانش یعنی ارائه پاسخ صحیح به پرسش‌ها و نیازهای روز؛ بنابراین هرچه توان جامعه علمی در پاسخ‌دادن به این سوالات ارتقاء یابد، شأن، جایگاه و استقلال کشور ارتقاء خواهد یافت.



افشانی توسعۀپایدار بدون از بین بردن منابع کشور و موهبت‌های ذاتی را مهمترین اهداف ایران امروز دانست و اظهار داشت: این مهم تنها از راه ارائه اندیشه و ایده نخبگانی و عملیاتی‌کردن آن تحقق می‌یابد.



در پایان مراسم افتتاحییه «نشست هم‌اندیشی دانشمندان‌برتر کشور» با حضور محمدعلی افشانی؛ استاندار فارس، عادل آذر؛ رئیس دیوان‌محاسبات کشور و جمعی از سرآمدان علمی کشور، از تمبر یادبود این همایش رونمایی شد.

  • گروه خبری : SlideShow
  • کد خبر : 147238
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین