بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1396/04/03 - 11:09
  • - تعداد بازدید: 1678
  • - تعداد بازدیدکننده: 53
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس بنیاد نخبگان کردستان:

حفظ کرامت انسانی اصلی مهم در برگزاری برنامه‎های فرهنگی- معنوی است

نشست هم اندیشی نخبگان و استعدادهای‌برتر استان کردستان با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان برگزار شد.

~/Asset/News/News/Image/کرامت کردستان.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست هم اندیشی نخبگان و استعدادهای‌برتر استان کردستان با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان و جمعی از مدیران استانی در سنندج برگزار شد.


رحمت صادقی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان با اشاره به تعریف نخبگی، گفت: نخبگی تنها در داشتن استعداد و هوش وافر خلاصه نمی‌شود؛ بلکه نخبگه فردی است که در قبال جامعۀ خود مسؤولیت‌پذیر باشد.


وی افزود: استعداد و توان عملیاتی و علمی نخبه، نعمت خداست و باید در راستای تعالی جامعه از آن استفاده شود. به زبان آئین‌نامه‌های بنیاد ملی نخبگان، نخبگی یک مزیت توقع‌‎آفرین نیست بلکه نعمتی تعهدآور است. در واقع نخبه باید به مرحلۀ اثرگذاری برسد. فردی مانند دکتر سمیعی که هم به لحاظ علمی و هم عملی، در حوزه تخصصی خود در ردۀ افراد بی‌بدیل در جهان محسوب می‌شود اما همواره در چرخۀ خدمت‌رسانی به جامعۀ ایرانی قرار دارد و خدمات ارزنده‌ای به جامعه جهانی و البته جامعه بومی خود ارائه داده است. چنین افرادی می‌توانند به عنوان الگوی مستعدان‌برتر محسوب شوند.


رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه نخبگانی، تصریح کرد: بنیاد ملی نخبگان و به تبع آن بنیادهای نخبگان استانی در کنار تمام فعالیت‌های خود در حوزه‌های شناسایی، هدایت و حمایت از اجتماع نخبگانی، اقداماتی نیز در راستای تقویت ابعاد معنوی اجتماع نخبگان در ذیل برنامه‌های فرهنگی خود به‌طور مستمر انجام می‌دهند.


وی در ادامه به برگزاری اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت: اردوی جهادی یکی از برنامه‌هایی است که حس نوع‌دوستی و مسؤولیت‌پذیری را بین مستعدان‌برتر افزایش می‌دهد خاصه اینکه افراد به صورت کاملاً داوطلبانه در این اردوها حضور می‌یابند.


صادقی اظهار داشت: اجتماع نخبگانی توانایی فکری لازم برای اثرگذاری در جامعه در زمینه‌های آموزشی، برگزاری کارگاه، کارآفرینی و درمانی را دارند و در صورت فراهم‌شدن بسترهای مناسب مانند برگزاری اردوهای جهادی، رغبت بالایی نیز برای خدمات‌دهی به کشور خاصه مناطق کمتربرخوردار دارند.


رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان در پایان با تأکید بر لزوم حفظ کرامت انسانی، خاطرنشان کرد: باید مراقب بود فعالیت‌های انجام‌شده در قالب برنامه‌هایی مانند اردوی جهادی و یا همای رحمت که با همکاری هلال‌احمر انجام ‌شد، با تأکید بر حفظ اخلاق نخبگی باشد تا آسیبی به کرامت انسانی جامعه هدف نزند.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 145745
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین