بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/03/30 - 09:35
  • - تعداد بازدید: 109
  • - تعداد بازدیدکننده: 106
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
نماینده خانه ملت مطرح کرد:

حل معضلات حوزه آموزش با کار نخبگانی و روحیه جهادی امکان پذیر است

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاهیان و نخبگان باید به طور جدی وارد فرایند حل مسئله در حوزه آموزش شوند. علاوه بر آن، باید از ظرفیت‌های موجود در شورای عالی آموزش استان نیز بهره برد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌‎رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست هم‌اندیشی شورای آموزش عالی گیلان با حضور محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، رؤسای دانشگاه‌های استان و بنیاد نخبگان گیلان، مسئولان دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و رؤسای بسیج اساتید و دانشجویی استان، به میزبانی دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاه معین برگزار شد.

در این نشست، محمدرضا احمدی سنگری؛ نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تقویت روحیه جهادی در مسئولان، گفت: بهره‌مندی از روحیه ایثار و جهاد، لازمۀ اثرگذاری حداکثری در مسیر حل مسائل استان و منطقه است.

وی با انتقاد از وضعیت استان در حوزه آموزش، افزود: گیلان علی‌رغم برخورداری از نیروی انسانی مستعد و غنی بودن در این شاخص، در حوزه آموزش نواقصی دارد که برای رفع نقص‌‎های موجود باید دانشگاهیان و نخبگان به طور جدی وارد فرایند حل مسئله شوند. علاوه بر آن، باید از ظرفیت‌های موجود درشورای عالی آموزش استان نیز بهره برد.

محمد دوستار؛ سرپرست دانشگاه گیلان نیز اظهار داشت: برگزاری جلسات شورای آموزش عالی به صورت مستمر و دوره‌ای سبب همگرایی در حوزه آموزش خواهد شد. از طرفی، این مهم منجر به جهت‌گیری کلی استان در بحث آمایش علمی خواهد شد و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی می‌توانند در قالب این نشست از ردیف‌های قانونی و جداول اعتباری و ظرفیت‌های برنامه و بودجه در قانون هفتم توسعه و بودجه امسال مطلع شوند.

وی تصریح کرد: رفع چالش‌های موجود در حوزه آموزش با تصمیم‌سازی صحیح و علمی امکان دارد که این امر نیز تنها از عهده نخبگان و دانشگاهیان و شورای عالی آموزش استان برمی‌آید. در این بین، همراهی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز می‌تواند راه‌کارهای قانونی و مشکلات موجود در این بخش را نیز رفع کند؛ به ویژه اینکه در رشته‌های فنی مهندسی و علوم پایه، وضعیت در مرز هشدار است که این امر نیاز به ارائه مشوق‌های قانونی دارد.



***

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 171976
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین