بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1396/06/22 - 13:31
  • - تعداد بازدید: 1339
  • - تعداد بازدیدکننده: 45
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
عضو کمیسیون آموزش‌و‌تحقیقات مجلس‌شورای‌اسلامی:

حمایت منطقی از اجتماع نخبگانی ضرورت دارد

عضو کمیسیون آموزش‌ و‌ تحقیقات مجلس‌شورای‌اسلامی ضمن تأکید بر حمایت منطقی از اجتماع نخبگانی، بازدید از مراکز تخصصی و صنعتی را یکی از عوامل مهم در توان‌افزایی و مهارت‌آموزی مستعدان‌برتر دانست.

~/Asset/News/News/Image/photo_2017-09-11_15-36-48.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مراسم تجلیل از نفرات‌برتر کنکور سراسری 96 با حضور جمعی از نمایندگان مجلس‌شورای‌اسلامی، سرپرست بنیاد نخبگان استان خراسان‌جنوبی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در بیرجند برگزار شد.


در این مراسم، فرهاد فلاحتی؛ عضو کمیسیون آموزش‌و‌تحقیقات و نمایندۀ مردم شهرستان‌های قاین و زیرکوه در مجلس‌شورای‌اسلامی با اشاره به لزوم نخبه‌پروری و مستعدپروری در خراسان‌جنوبی، گفت: همۀ دستگاه‌ها و مسؤولان استانی باید تلاش کنند موفقیت‌های استان در آزمون‌ها و رقابت‌های علمی در همۀ سطوح افزایش یابد و علاوه بر حمایت‌های موجود، دانش‌آموزان و دانشجویان نیز باید تلاش مضاعف داشته باشند.


وی افزود: موفقیت در آزمون علمی و مهاجرت فرد برای ادامۀ تحصیل به کلان‌شهرها نباید سبب شود فرد از چرخۀ خدمت‌رسانی به استان خارج شود بلکه باید همواره خود را مدیون استان بداند و برای توسعۀ استان تلاش کند.


عضو کمیسیون آموزش‌و‌تحقیقات مجلس‌شورای‌اسلامی تصریح کرد: خراسان‌جنوبی تنها زمانی به توسعۀ منطقه‌ای می‌رسد که ایده و توان نخبگان، سرآمدان و مستعدان‌برتر بومی در محل مناسب تزریق شود و علم به ثروتی پایدار و پویا و در خدمت جامعه تبدیل شود.


فلاحتی ضمن تأکید بر حمایت منطقی از اجتماع نخبگانی، بازدید از مراکز تخصصی و صنعتی را یکی از عوامل مهم در توان‌افزایی و مهارت‌آموزی مستعدان‌برتر دانست.


در ادامۀ این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدباقر عبادی؛ عضو کمیسیون آموزش‌و‌تحقیقات و نمایندۀ مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس‌شورای‌اسلامی، موفقیت‌های علمی را یکی از عوامل ارتقاء حس‌خودباوری دانست و بر لزوم تقویت ابعاد معنوی در کنار بعد تخصصی تأکید کرد.


وی افزود: علم و تخصص تنها زمانی خدمت‌رسان است که با اخلاق و معنویت اصیل تلفیق شود؛ در غیر اینصورت نه‌تنها نافع نیست بلکه خطر بزرگی برای بشریت خواهد بود که بهترین نمونه برای این موضوع جنایت‌های هیروشیما و ناکازاکی است.  


حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی بر لزوم توجه به تجلیل فرهنگی تأکید کرد و توضیح داد: در آموزش و پرورش کشورهای دیگر تنها به جنبه علمی اکتفا نمی‌کنند بلکه مهمتر از علم، فرهنگ است.


عضو کمیسیون آموزش‌و‌تحقیقات با بیان اینکه تقدیر و تجلیل از سرآمدان فرهنگی یک ضرورت است، ادامه داد: تأکید صرف بر جنبه‌های علمی نمی‌تواند فردی متخصص و متعهد تربیت کند بنابراین همۀ نهادهای ذی‌ربط خاصه آموزش‌وپرورش باید برای تقویت جنبه‌های معنوی افراد مخصوصاً مستعدان‌برتر برنامۀ مشخص و دقیقی داشته باشند تا فردی متخصص، متعهد، قانون‌مدار با چارچوب اخلاقی اصیل تربیت شود.


نمایندۀ مردم بیرجند در مجلس‌شورای‌اسلامی با اشاره به لزوم حضور نیروی‌های مستعد در حوزۀ علوم‌انسانی، تصریح کرد: تقویت علوم پزشکی، مهندسی و بنیادین از نیازهای کشور برای رسیدن به توسعه هستند اما در این بین، نباید از علوم‌انسانی غفلت شود چراکه این علوم جهت‌دهنده به تمام دستاودرهای دیگر هستند. باید دانست علوم‌انسانی، علومی راهبردی‌اند بنابراین نیاز به حمایت ویژه دارند.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی خاطرنشان کرد: موفقیت‌ در آزمون و رقابت‌های علمی نشان‌دهندۀ توانایی افراد است پس فرد مستعد نباید دچار خودکم‌بینی شود بلکه باید با نظم در امور وتلاش بیشتر برای رسیدن به نقطۀ نخبگی تلاش کند.


حسن هاشمی؛ سرپرست بنیاد نخبگان استان نیز با اشاره به لزوم قدردانی از موفقیت‌های علمی، گفت: یکی از موضوعات مهم بنیاد ملی نخبگان تکریم و الگوسازی نخبگان، برگزیدگان المپیادها، آزمون‌ها و جشنواره‌های علمی ملی و بین‌المللی است.


وی ضمن بیان اینکه مدرسه شوکتیه خراسان‌جنوبی محل پرورش هفت تن از پدران علوم کشور بوده، افزود: طبق مقررات و آیین‌نامه‌های بنیاد ملی نخبگان، نفرات‌برتر کنکور سراسری تا رتبه 150 ریاضی، 100 تجربی و انسانی و 40 زبان‌های‌خارجه و هنر، در سال اول ورود به دانشگاه  تحت پوشش و حمایت‌ قرار می‌گیرند.


هاشمی با اشاره به اینکه نیروی‌انسانی متخصص و متعهد موتور محرک جامعه است، ادامه داد: به جرأت می‌توان ادعا کرد توسعه و پیشرفت، اعطایی و یافتنی نیست بلکه دست‌یافتنی است.


رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبی شناسایی، حمایت و هدایت استعدادهای برتر را یکی از رسالت‌های بنیاد ملی نخبگان نامید و اظهار داشت: بدون تردید تقویت انگیزه‌های علمی و ارتقای حس اعتمادبه‌نفس افراد جامعه خاصه دانش‌آموزان و دانشجویان زمینۀ شکل‌گیری و پیدایش اعتماد‌به‌نفس ملی است که این اعتماد‌به‌نفس ملی، شاه‌کلید تمامی جریان‌های پیشرفت و توسعه‌ای و به فرموده مقام‌معظم‌رهبری عامل اصلی تداوم و پیشرفت‌های کشور است.


لازم به ذکر است، در پایان این مراسم با اهداء جوایزی از نفرات‌برتر کنکور سراسری تقدیر شد.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 149128
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین