بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/09/13 - 11:18
  • - تعداد بازدید: 234
  • - تعداد بازدیدکننده: 82
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

خلاقیت و شورآفرینی، حلقه‌ گمشده‌ برنامه‌ها‌ی ترویجی کتابخوانی

معمولاً تصور می‌شود، برنامه‌های کتاب‌خوانی خشک و غیرخلاقانه است و ارتباط مستقیمی با کار گروهی و فعالیت‌های جمعی ندارند در حالی‌که می‌توان با ایده‌پردازی صحیح نشان داد که فعالیت‌های جذاب و نشاط‌آفرین گروهی، هیچ منافاتی با دنیای کتاب و کتاب‌خوانی ندارد.

~/Asset/News/News/Image/کتاب4.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامه برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تربیتی و به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مستعدان، رویداد فعالیت‌محور سرو کاغذی با همکاری بنیاد نخبگان استان فارس و مجمع خیران نخبه‌پرور برگزار شد.




در این برنامه، محمدحسین امانت؛ مدیر علمی رویداد فرهنگی سرو کاغذی، ترویج خلاقانه‌ فرهنگ کتاب‌خوانی، آشنایی نوجوانان با مهارت‌های لازم برای ارائه‌ی خلاقانه‌ محصولات فرهنگی را هدف اصلی برگزاری این رویداد دانست و گفت: معمولاً تصور می‌شود، برنامه‌های کتاب‌خوانی خشک و غیرخلاقانه خواهند بود و ارتباط مستقیمی با کار گروهی و فعالیت‌های جمعی ندارند در حالیکه رویداد فرهنگی فعالیت‌محور سرو کاغذی، نشان داد که فعالیت‌های جذاب و نشاط‌آفرین گروهی، هیچ منافاتی با دنیای کتاب و کتاب‌خوانی ندارد.


وی افزود: خلاقیت و شورآفرینی، حلقه‌ گمشده‌ اغلب برنامه‌ها‌ی ترویجی کتابخوانی است که در این رویداد سعی شد چنین فقدانی جبران شود؛ برای نیل به این هدف، برنامه‌های این رویداد فرهنگی به‌گونه‌ای طراحی شد که از ایده‌پردازی، توانمندسازی و استعدادپروری تا ایجاد نشاط و انگیزه و ترویج خلاقانه‌ فرهنگ کتابخوانی را در بربگیرد.


امنت ادامه داد: در رویداد سرو کاغذی،  به جای اینکه طبق روال معمول نمایشگاه کتابی برای نوجوانان برگزار شود، خود نوجوانان مستقیماً وارد میدان شدند و در چالش‌های مختلفی که برایشان تعریف شده بود، شرکت کردند و در آن شرکت‌کنندگان اصلی از میان داوطلبان نوجوان برگزیده، در سه چالش کتابفروشی، خوردنی‌های کتابی و صنایع‌دستی کتابی، محصولات خلاقانه‌خود را به بازدیدکنندگان ارائه کردند.علاقه‌مندان نیز به همراه خانواده، از این غرفه‌ها دیدن و با تخفیف ویژه خرید کردند.


اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و مرکز مطالعات ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه شیراز، از دیگر همکاران و حامیان این برنامه بودند.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 151971
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین