بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1396/11/21 - 11:02
  • - تعداد بازدید: 1101
  • - تعداد بازدیدکننده: 50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
استاندار خراسان‌رضوی:

دانایی ارزشمندتر از داشته‌های زیرزمینی است

رشیدیان گفت: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بومی تنها زمانی ارزشمند هستند که نیروی‌انسانی متخصص و متعهد برای بکارگیری آنها وجود داشته باشد.

~/Asset/News/News/Image/tajlil961.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامۀ فعالیت‌های فرهنگی و به منظور الگوسازی از فعالیت‌های نخبگانی، مراسم تجلیل از نخبگان، مستعدان‌برتر و مخترعان برگزیدۀ خراسان‌رضوی با حضور استاندار برگزار شد.


در این مراسم، علیرضا رشیدیان؛ استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به ضرورت شناسایی و شناساندن نخبگان و مفاخر بومی به جامعه، گفت: علی‌رغم اقدامات انجام‌شده می‌توان گفت هنوز تکریم و الگوسازی از بزرگان کشور به عنوان یک اولویت، نهادینه نشده است.


وی با اشاره به نقش مهم دانشمندان و اندیشمندان کشور در تعالی و توسعۀ کشور، افزود: جامعه خاصه جوانان باید مفاخر بومی و اثرگذاری آنان را به خوبی بشناسد تا بتواند از آنان الگوبرداری کند.


رشیدیان با بیان اینکه نیروی‌انسانی مهمترین داشتۀ هر سرزمینی است، ادامه داد: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بومی تنها زمانی ارزشمند هستند که نیروی‌انسانی متخصص و متعهد برای بکارگیری آنها وجود داشته باشد؛ بنابراین دانایی ارزشمندتر از منابع ذاتی است.  


استاندار خراسان‌رضوی تصریح کرد: در این استان دانشمندانی حضور دارند که در زمینۀ تخصصی خود، در زمرۀ یک‌درصد دانشمندان برجستۀ جهان هستند اما همچنان در جامعۀ استان ناشناخته‌اند. ضعف اساسی در معرفی نخبگان و بزرگان بومی است که برگزاری این قبیل همایش‌ها و مراسم‌ها تا حدی این ضعف را پوشش می‌دهد.


رشیدیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دهۀ فجر، یادآور شد: این دهه باید منشاء حرکت و سرعت‌بخشیدن به روند توسعه با بهره‌گیری از ارزش‌ها و آرمان‌های امام راحل(ره) باشد.


در ادامه، سید جواد حسینی؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی نیز با اشاره به ضرورت تزریق توان نخبگانی به چرخۀ توسعه‌ و پیشرفت، گفت: توان استعدادها و تخصص‌های موجود در استان باید به صورت هدفمند و نظام‌مند به جامعۀ بومی تزریق شوند.


معاون استاندار خراسان‌رضوی اظهار داشت: مبنای تصمیم‌گیری‌های مدیران و مسؤولان باید بر تحقیق و پژوهش استوار باشد تا بهترین نتیجه حاصل شود.


لازم به ذکر است، در ابتدای این برنامه  سید سعیدرضا احمدی‌زاده؛ رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌رضوی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این بنیاد و وضعیت اشتغال اجتماع نخبگانی پرداخت.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 147875
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین