بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/01/29 - 14:07
  • - تعداد بازدید: 518
  • - تعداد بازدیدکننده: 514
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
استاندار گیلان مطرح کرد:

دانشجویان مستعد باید شناسایی و از ظرفیت آنان استفاده بهینه شود

اسدالله عباسی با تاکید بر اهمیت هدایت دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه کارآفرین و تجاری سازی دستاوردهای علمی دانشجویان گفت: دانشجویان خلاق و مستعد باید شناسایی و از ظرفیت آنان استفاده بهینه شود تا اساتید و دانشجویان دلسرد نشوند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ استاندار گیلان به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین اشاره و اظهار کرد: درجهت تحقق این شعار راهبردی باید در تمام برنامه‌ها تلاش مضاعف صورت گیرد.

وی با اشاره به توجه ویژه صورت گرفته به تجاری سازی تولیدات دانش‌بنیان در اقصی نقاط جهان، گفت: با عنایت به استعدادهای بالای موجود در کشور و استان، باید به این موضوع شتاب و تحرک ویژه ای داده شود.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه با اشاره به توانمندی گیلان در برخورداری از نیروی نخبه و مستعد بر لزوم  ایجاد تحرک در پروژه احداث دهکده دانش‌بنیان متناسب با شعار سال تاکید کرد.

عباسی با تاکید بر اهمیت حمایت از افرادی که دارای نوآوری و خلاقیت برمبنای علم‌پایه هستند، افزود: باید هنر مدیران تسهیل امور برای فناوران از نقاط مختلف کشور و دنیا باشد و در این مسیر ابتدا باید فرزندان توانمند داخلی را حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی باید نگاه ویژه‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان کنند، افزود: سهم اعتبارات پژوهشی گیلان به آن دسته از دستگاه‌هایی که در این حوزه طی سال گذشته موفق عمل کردند، اختصاص می‌یابد و بر آن نظارت جدی می‌شود.

عباسی بر لزوم نقش‌آفرینی موثر صدا و سیما و رسانه ها در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز تاکید و تصریح کرد: در تغییرات ساختاری مراکز علمی و فناوری باید متناسب با زیست بوم منطقه‌ای و آمایش سرزمینی به پهنه‌های مختلف استان توجه شود.

وی با تاکید بر هدایت دانشگاه‌ها به سمت نسل های چهارم و پنجم و تجاری سازی دستاوردهای علمی دانشجویان گفت: دانشجویان خلاق و مستعد باید شناسایی و از ظرفیت آنان استفاده بهینه شود تا اساتید و دانشجویان دلسرد نشوند.

وی بر لزوم ایجاد بستر ارتباط دوسویه میان استانداری و شرکت‌های دانش‌بنیان هم تاکید و تصریح کرد: در مسیر خدمت به مردم و تحقق اهداف دولت مردمی نیازمند مدیران پای‌کار و جهادی هستیم، نباید هیچ مسئولی درب اتاق خود را به روی شرکت‌های فناور ببندد و آنها را درگیر  پیچ و خم های اداری کند.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 157675
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین