رئیس مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری، توسعه ارتباطات با شبکه نخبگانی در عرصههای مختلف را از مهمترین اهداف دولت برشمرد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی بنیاد ملی نخبگان؛ محمدصادق خیاطیان رئیس مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری در سخنانی توسعه شبکه نخبگانی را از مأموریتهای این مرکز خواند و اظهار کرد: برخی شاید این مأموریت را صرفاً شامل نخبگان علمی و دانشگاهی بدانند اما تعریفی که ما به آن اعتقاد داریم، وسیعتر از نخبگان علمی است. در این تعریف صاحبان تجربه، نخبگان بخشهای مختلف اعم از صنعتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و کارآفرینان در طبقه نخبگانی قرار میگیرند.
رئیس مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری افزود: هدف ما در مرکز این است که با توسعه ارتباطات با این طیفها، شبکهسازی گستردهای انجام دهیم و ضمن احصای چالشهای موجود بر سر راه کارآفرینان و نخبگان عرصه اقتصاد، به راهبردهای مشخصی برای حل این چالشها برسیم و آن را به رئیسجمهور انتقال دهیم.
خیاطیان، تولید را یکی از راهبردیترین مسائل کشور دانست و گفت: نگاه ما در دولت سیزدهم به مسئله تولید، یک نگاه کاملاً راهبردی است. تولید یکی از پایههای مهم اقتصاد است به طوری که سالها شعار سال در راستای تولید انتخاب شده است.
وی تولیدکنندگان و کارآفرینان را سرداران عرصه اقتصاد توصیف کرد و اظهار داشت: تاکید ویژه مقام معظم رهبری به بحث تولید در چند سال گذشته نشان از اهمیت بالای این مسئله دارد و تحقق اهداف این نامگذاری در گروی کنشگری مؤثر کارآفرینان و اصحاب تولید و صنعت است.
وی با بیان اینکه موضوع استراتژی توسعه صنعتی کشور در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: در جلسات با کارآفرینان میتوانیم این موضوع را نیز بررسی کنیم و نقطه نظرات شما کارآفرینان را اخذ و به یک راهبرد مشخص در این زمینه برسیم.
رئیس مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری فعالان عرصه تولید را افرادی دلسوز کشور عنوان کرد و گفت: دولت نیز باید از این افراد حمایت کند. اگر باب گفتوگو باز شود و دو طرف کنار یکدیگر قرار گیرند، بسیاری از مشکلات رفع میشود و اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود. ما در مرکز بررسیهای استراتژیک گوش شنوایی برای شنیدن صحبتهای کارشناسی داریم.
نظر دهید