بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1396/11/15 - 12:23
  • - تعداد بازدید: 822
  • - تعداد بازدیدکننده: 48
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی/

دومین تفاهم‌نامه همکاری با پژوهشگاه شیمی منعقد شد

حمایت از 5 طرح پسادکتری پژوهشگاه شیمی بر اساس امضای تفاهم‌نامه بین صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و پژوهشگاه شیمی در دستور کار قرار گرفت.

~/Asset/News/News/Image/تفاهم نامه.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ دومین تفاهم نامه همکاری بین صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و پژوهشگاه شیمی امضاء شد این تفاهمنامه در راستای بهره مندی پژوهشگران و فناوران کشور از حمایت های صندوق، پس از استفاده کامل پژوهشگران پژوهشگاه شیمی از تفاهم نامه اولیه است. بر اساس این تفاهم نامه حمایت از 5 طرح پسادکتری پژوهشگاه شیمی در دستور کار قرار گرفت.


نصرت الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی در نشست امضای این تفاهمنامه با اشاره به برخی از اقدامات این مرکز درخصوص حمایت از طرح های پژوهشی و توسعه علمی کشور، اظهار کرد: حمایت از برجستگان علمی کشور در قالب  کرسی های پژوهشی با هدف الگوبرداری از مراکز علمی دیگر کشورها نیز از چهارسال به 10 سال افزایش یافته است و شاهد افزایش بودجه آن از حدود 100 میلیون تومان به 2 میلیارد تومان هستیم به این صورت که صاحب کرسی می تواند تا سقف 2 میلیارد تومان طی ده سال از حمایت های این صندوق بهره مند شود. این کرسی های پژوهشی به این صورت است که پنج سال اول داخلی و پنج سال دوم با حداقل یک همکاری بین المللی ادامه پیدا می کند.



وی در مورد حمایت از اختراعات نیز اظهار کرد: تاکنون  70 اختراع از سوی ایران در آمریکا پتنت شده و بر اساس اطلاعات به دست آمده از کارگزاران  حاضر در خارج از کشور، حدود 30/22درصد از این اختراعات تجاری سازی شده اند.



رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین صندوق و معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ حمایت از دانش آموزان و پژوهش سراهای دانش آموزی با انعقاد این تفاهمنامه عملی شده است. در راستای این تفاهم نامه آموزش ایده پردازی، خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی، تشویق دانش آموزان به کار گروهی، آموزش روش تحقیق به روش ساده، حمایت از مطالعات جمعی، حمایت از ثبت اختراعات دانش آموزی به منظور افزایش قدرت ریسک، اعتماد به نفس و استقلال در دانش آموزان برخی از فعالیتهای در حال انجام در این حوزه است.



ضرغام همچنین از حمایت از پایان نامه های دکتری خبر داد و افزود: سومین فراخوان حمایت از رساله های دکتری اعلام شده است. در سال گذشته از 103 پایان نامه دکتری حمایت کردیم و در اولین فراخوان امسال نیز از 160 پایان نامه حمایت شده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری این تعداد به 300 پایان نامه افزایش یابد.



در پایان نیز با توجه به اتمام سهمیه طرح های حمایتی تفاهم نامه اول،  تفاهم نامه جدیدی در راستای پشتیبانی از 5 طرح پسا دکتری در حضور مدیران هر دو مجموعه امضا شد.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 151899
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین