بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/09/13 - 08:20
  • - تعداد بازدید: 224
  • - تعداد بازدیدکننده: 94
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

راه‌اندازی 8 شتاب‌دهنده جدید در حوزه زیست‌فناوری

از سال 95، فرآیند ایجاد شتاب‌دهنده‌های زیستی با حمایت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شتاب گرفت و در حال حاضر 23 شتاب‌دهنده در کشور فعالیت می‌کنند.

~/Asset/News/News/Image/شتاب دهنده.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ شتاب‌دهنده‌هایی که در حوزه‌های فناورانه‌ای چون مواد اولیه دارویی، داروهای بیولوژیک و پیشرفته، واکسن، کشاورزی، صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی، پروبیوتیک و تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنند و سهم بالایی در ارتقای تولید این مواد در کشور دارند. محصولاتی راهبردی و حیاتی در نظام سلامت کشور.


شتاب‌دهنده‌ها مراکزی هستند که در کنار استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا قرار می‌گیرند و با تمرکز و سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌های قابل اجرا، درصدی از مالکیت آن را در اختیار می‌گیرند. در مقابل به گردانندگان پروژه آموزش‌های لازم برای موفقیت بهتر و بیشتر را ارائه می‌کنند.


این مراکز چند سالی است که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شده‌اند و در گسترش حوزه‌های فناورانه مانند زیست‌فناوری، نانو، گیاهان دارویی، سلول‌های بنیادی، لیزر، انرژی و غیره نقشی موثر ایفا می کنند.


یکی از عرصه‌های علمی و فناورانه‌ای که از خدمات این شتاب‌دهنده‌ها بهره می‌برند، فعالان حوزه‌های مختلف زیست فناوری هستند. ایده‌‎مندانی که قصد فعالیت در حوزه‌هایی چون دارو، واکسن، کشاورزی، صنایع غذایی و غیره دارند؛ اما چندان آشنایی با بازار و نحوه موفقیت در تقابل با رقبا را ندارند. شتاب‌دهنده‌ها در این مرحله وارد میدان می شوند و این شرکت‌ها و مجموعه‌ها را یاری می‌کنند.


ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با نگاه ویژه به این مراکز، درصدد است تا تعداد این شتاب‌دهنده‌ها را که در حال حاضر 23 مرکز است به 31 ستاب‌دهنده برساند تا هم توزیع و پراکندگی آنها در کشور بهتر و در دسترس‌تر شود و هم حوزه‌های متنوع‌تری را پوشش دهند.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 149944
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین