بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1396/08/01 - 11:33
  • - تعداد بازدید: 932
  • - تعداد بازدیدکننده: 50
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دانش‌آموختۀ مهندسی مکاترونیک:

رسیدن به «اضطرار» شرط موفقیت و پیشرفت کشور است

دانش‌آموختۀ مهندسی مکاترونیک در دیدار نخبگان با رهبر معظم انقلاب به لزوم حرکت به سمت پیشرفت و توسعه اشاره کرد و گفت: هم اجتماع نخبگانی و هم مسؤولان باید حرکت به سمت پیشرفت را یک «اضطرار» بدانند.

~/Asset/News/News/Image/13960726_8237934.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ محمد سالاری‌نسب؛ دانش‌آموختۀ مهندسی مکاترونیک و برگزیدۀ جشنوارۀ خوارزمی سال 90 در دیدار نخبگان با مقام‌معظم‌رهبری با اشاره به مشکلات موجود در عرصۀ دانش‌بنیان، گفت: علاوه بر مسائل و فاصلۀ موجود تا رسیدن به نقطۀ مطلوب، تهدیدهای دائمی نیز وجود دارد؛ بطوریکه هر خس و خاشاکی به خود اجازه می‌دهد این جمهوری اسلامی را تهدید کند.


وی با اشاره به لزوم حرکت به سمت اهداف کشور، افزود: ما تلاش کردیم بدون توجه به مشکلات موجود، روی مسائل و زیرساخت‌های کشور که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، کار کنیم در حالیکه نه پول داشتیم و نه استعداد ویژه‌ای؛ این برچسب‌های نخبگی را نیز تنها توفیق الهی می‌دانیم.


سالاری‌نسب ادامه داد: در مسیر حرکتی خود یک حدیث قدسی را سرلوحه قرار دادیم که خداوند سبحان می‌فرماید: «به عزت و جلالم سوگند امید هر کسی را که به غیر من امید ببندد، ناامید می‌کنم».


دانش‌آموختۀ مهندسی مکاترونیک اضافه کرد: علی‌رغم مشکلات بسیاری که در بخش‌های مختلف ازجمله بودجه داشتیم، امروزه به جایگاهی رسیدیم که شرکت‌ها با سابقۀ 100 سال از پیشرفت ما متعجب هستند.


وی با اشاره به آیۀ « أمّنْ یجیب الْمضْطرّ إذا دعاه»، اظهار داشت: ما در راه رسیدن به اهداف خود هرگز پا پس نکشیدیم و توسل به این آیه سبب شد در هر حوزه‌ای که وارد شدیم، همان بار اول به موفقیت برسیم. در این مسیر معجزاتی را دیدیم شبیه به معجزاتی که از جنگ‌تحمیلی شنیده بودیم.


برگزیدۀ جشنوارۀ خوارزمی با بیان اینکه امروز زمان جنگ اقتصادی است و هر جنگی به سبب لطمات وارده، جانباز دارد، تصریح کرد: خوشبختانه به جایگاهی رسیدیم که 15 محصول های‌تک تولید می‌کنیم که قیمت برخی به یک میلیون دلار می‌رسد. از سوی دیگر، جوانانی معتقد و پرانگیزه حضور دارند که در همۀ عرصه‌ها ازجمله پزشکی، هوافضا و بخش کشاورزی با محوریت مکاترونیک توانستند موفقیت‌های بسیاری را رقم بزنند.


سالاری‌نسب با اشاره به اینکه رسیدن به اضطرار شرط اصلی موفقیت است، تأکید کرد: چه ما (اجتماع نخبگانی) که از مسؤولان انتظاراتی داریم و چه مسؤولان، همگی باید به اضطرار برسیم تا شیعه و اسلام به نقطۀ مطلوب برسد؛ در غیر اینصورت راه طولانی پیشرفت، طولانی‌تر و سخت‌تر خواهد شد.


وی در ادامه با خطاب قرار دادن رهبری معظم انقلاب، گفت: بسیار دوست داشتیم قبل از عزیمت به خارج از کشور برای ورود در عرصه دیگری از صادرات و جنگ اقتصادی شما را زیارت کنیم که این مهم سبب قوّت قلب ما است.


دانش‌آموختۀ مهندسی مکاترونیک در پایان خاطرنشان کرد: ما منتظر نمی‌ایستیم، منتظر می‌دویم! و چون می‌دویم به اضطرار می‌رسیم و الحمدالله موفق هم می‌شویم.


 


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 153398
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین