بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/12/19 - 17:26
  • - تعداد بازدید: 98
  • - تعداد بازدیدکننده: 95
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
موحد در اختتامیه «ره‌نشان2»:

رویدادهای رقابتی باید پیشران توسعه کشور باشند/ افتتاحیه‌ای برای ورود به مرحله جدید

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان گفت: رویدادهای رقابتی باید پیشران توسعه کشور باشند، رویدادهایی که حول یک موضوع مشخصی طراحی شده و دارای کارفرما بوده و نیاز کشور را برطرف کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ برگزیدگان دومین دوره مسابقات مسئله محور بنیاد ملی نخبگان با عنوان «ره‌نشان» با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان و سید محمدصادق موحد معاون آینده‌سازان بنیاد معرفی شدند.

در بخشی از این مراسم، سید محمدصادق موحد معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان، با اشاره به برگزاری این مسابقات با هدف معرفی ایده‌های نو و حل مسئله‌های حائز اهمیت و اولویت‎دار گفت: ایده توسعه رویدادهای رقابتی مساله محور یا طرح شهید بابایی که در سال گذشته در بنیاد ملی نخبگان کلید خورد، پس از نشست های متعدد و رصد اجرای چنین برنامه هایی در سطح کشور با حضور افراد صاحب نظر در بنیاد شکل گرفت و سعی شد شیوه نامه ای برای توسعه چنین رویدادهایی تدوین شود.

رویدادهای مسئله محور که نهادی صاحب مسئله دارند


وی افزود: در نهایت جمع بندی این بود که در زیست بوم حال حاضر کشور، رویدادهای متنوعی در فضای رقابتی در حال اجراست اما در صورتی این رویدادها دارای اهمیت ویژه هستند که پیشران توسعه کشور باشند. رویدادهایی که حول یک موضوع مشخصی طراحی شده، صاحب مسئله داشته باشند و نیاز کشور را برطرف کنند.
موحد با اشاره به اجرای برنامه‌های تخصصی و جنبی در قالب این رویداد با هدف ارتقای توانمندی شرکت‌کنندگان، افزود: بر بستر این مسابقه، برنامه های آموزشی و توانمندساز برگزار شد که به ارتقای توانمندی‌های علمی - تخصصی و مهارت های نرم شرکت کنندگان کمک کرد. همچنین تلاش شد تا در انتهای رویداد چارچوب مشخصی برای انتفاع صاحبان مسئله و تیم های برتر وجود داشته باشد و برگزیدگان بتوانند از دستاوردهای خود استفاده کنند.

اختتامیه؛ افتتاحیه‌ای برای ورود به مرحله جدید


معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: از نظر بنیاد ملی نخبگان این اختتامیه، افتتاحیه ای برای ورود به مرحله جدید بوده و بنیاد به دنبال به کارگیری گروه های برگزیده توسط صاحبان مسئله ها است همچنین دبیرخانه اجرای رویداد موظف است، فعالیت ها را رصد کند و گزارش هایی را به شورای راهبری بنیاد ملی نخبگان در این خصوص ارایه دهد.

شایان ذکر است، ره نشان یکی از مسابقات مسئله محور طرح شهید بابابی با حمایت بنیاد ملی نخبگان است که در راستای ترغیب دانشجویان برای رفع نیازهای صنعتی و دانش بنیان کشور در ۵ حوزه آب و محیط زیست، انرژی، حمل و نقل، زیست فناوری و هوشمند سازی برگزار می‌شود.

این مسابقه با همکاری شرکت‌های فناور و صنعتی با تعریف پروژه و راهبری تیم‌ها، زمینه جذب دانشجویان و فارغ التحصیلان مستعد را تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان کشور فراهم کرده است.

شرکت کنندگان در مسابقات ره نشان این فرصت را پیدا می‌کنند تا در بستر انجام پروژه‌های واقعی و مورد نیاز کشورمان، توانمندی‌های خود را محک زده و از بسترهای توانمندسازی ره‌نشان استفاده کنند.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 157384
کلمات کلیدی
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین