بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/03/12 - 13:49
  • - تعداد بازدید: 4776
  • - تعداد بازدیدکننده: 75
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
طرح شهید احمدی روشن با حضور قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان در مشهد کلید خورد/

سعادت: تشکیل هسته‌های نخبگانی زمینه‌ساز بالندگی اقتصاد کشور است

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان، وجود هسته‌های نخبگانی را نیاز کشور برای رسیدن به اقتصادی بالنده و پویا توصیف کرد و گفت: اقتصاد دانش‌بنیان یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی و نیروی‌انسانی مستعد و برتر اساس و پایه اصلی اقتصاد دانش‌بنیان است.

~/Asset/News/News/Image/ahmadiroshan mashahd (2).JPG

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ طرح شهید احمدی روشن با حضور محمود سعادت؛ قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان و جمعی از اساتید دانشگاه­های استان خراسان‌رضوی در مشهد اجرایی شد.


محمود سعادت‌فومنی؛ قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان در نشست آغاز طرح، به تشریح تاریخچه‌ای از راه‌اندازی بنیاد ملی نخبگان و تعریف نخبه و استعداد‌برتر پرداخت و گفت: بنیاد ملی نخبگان،  سازمان جوانی است که با توصیه مقام‌معظم‌رهبری ایجاد شده است.


وی سپس تدوین سند راهبردی کشور در امور نخبگان را از مهمترین عملکردهای بنیاد در سال‌های اخیر دانست و افزود: تسهیل مسیر نخبگانی برای مستعدان‌برتر دانشگاهی و رسیدن آنان به نقطۀ اثرگذاری بی‌بدیل و یا کم‌بدیل در جامعۀ تخصصی، یکی از رسالت‌های مهم بنیاد ملی نخبگان است. علاوه بر آن، کشور برای رسیدن به نقطۀ مطلوب نیازمند سعۀ دایرۀ نخبگانی است که این مهم نیز به عنوان یکی از محورهای فعالیت‌های این بنیاد در دستورکار قرار دارد.


سعادت‌فومنی در ادامه به تشریح هسته‌های نخبگانی پرداخت و خاطرنشان کرد: تشکیل این هسته‌ها اولین بار در سخنرانی مقام‌معظم‌رهبری در سال 91 در جمع دانشجویان برتر مطرح  شد. بدین ترتیب اگر در دانشگاه‌ها حول یک استاد جوان برتر مجموعه‌ای از دانشجویان مستعد جمع شوند، یک هسته نخبگانی تشکیل می‌شود که با تکثیر و گسترش آن می‌توان کشور را در مسیر دستیابی به اهداف ملی سوق داد.


قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان، وجود هسته‌های نخبگانی را نیاز کشور برای رسیدن به اقتصادی بالنده و پویا دانست و افزود: یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش‌بنیان است. اساس و پایه اصلی اقتصاد دانش‌بنیان، نیروی‌انسانی مستعد و برتر است.


وی با بیان اینکه بسیاری از آموزش‌های لازم برای نیروی متخصص در حوزه‌های مختلف در دانشگاه انجام می‌شود، ادامه داد: از بین بردن کمبودها و ضعف‌های مهارتی و تکمیل آموزش‌های لازم برای تربیت نیروی انسانی متخصص، از اقداماتی است که بنیاد ملی نخبگان در برنامۀ کاری خود قرار داده است تا بتواند به عنوان نهادی فراسازمانی، آموزش‌های افراد در دانشگاه را تکمیل کند.


سعادت‌فومنی در پایان یادآور شد: آموزش و توانمندسازی دانشجویان مستعد در قالب حل مسئله و همچنین افزایش مشارکت آنان در مسائل راهبردی کشور و ارائه راه‌حل‌های اساسی برای حل مشکلات بنیادی از مهمترین اهداف تشکیل هسته‌های نخبگانی است.  


لازم به ذکر است، در پایان، ضمن برگزاری نشست پرسش و پاسخ، اساتید دانشگاهی به بیان نظرات خود پیرامون مباحث مطرح‌شده پرداختند.


  

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 153899
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین