بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1399/12/04 - 15:32
  • - تعداد بازدید: 417
  • - تعداد بازدیدکننده: 117
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رییس بنیاد نخبگان گیلان مطرح کرد:

شکل‌گیری تمدن‌های آینده با نگاه به گذشته صورت می‌گیرد

اصفهانی با اشاره به لزوم آگاهی از تاریخ، این مهم را یکی از ارکان تمدن‌سازی توصیف کرد و گفت: شکل‌گیری تمدن‌های آینده با نگاه به گذشته صورت می‌گیرد.

~/Asset/News/News/Image/اصفهانی گیلان.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور ارتقای خودآگاهی ملی و همچنین افزایش آگاهی از خدمات متقابل اسلام و ایران و جایگاه بی‌بدیل اسلام در شکل‌دهی به هویت ایرانی و ارتقای تمدن ایرانی، بنیاد نخبگان استان گیلان در راستای آشنایی نخبگان و استعدادهای‌برتر با محتوای خدمات متقابل اسلام و ایران، وبینار آموزشی «علم و تاریخ تمدن اسلامی» را برگزار کرد.



در ابتدای این برنامه، مسعود اصفهانی؛ رییس بنیاد نخبگان گیلان با اشاره به اهمیت مطالعه تاریخ، گفت: انسان همواره علاقمند است که در مورد تاریخ، گذشته آیینی، اقلیمی، جغرافیایی و سرزمینی خودآگاهی داشته باشد؛ به ویژه اگر آن اطلاعات در جایی مکتوب نشده باشد و دسترسی به آن سخت باشد، علاقمندی و کنجکاوی برای کشف آن بیشتر می‌شود.



وی با بیان اینکه طبیعتاً شکل‌گیری تمدن‌های آینده با نگاه به گذشته صورت می‌گیرد، افزود: چیزی نیست که مبتنی بر سابقه‌ای نبوده باشد چراکه تاریخ آن سابقه را تشکیل می‌دهد.



اصفهانی با اشاره به کتاب معروف خدمات متقابل اسلام و ایران اثر استاد شهید مطهری، این کتاب را منبعی بسیار خوب و موثق دربارة تاریخ دانست.



در ادامه، عبدالکاظم مجتبی‌زاده؛ عضو هیئت‌علمی گروه معارف و الهیات دانشگاه گیلان موضوعاتی مانند علم و دانش، انواع تاریخ، عوامل انحطاط تمدن‌ها، تمدن اسلامی، نظریه‌ها در خصوص تمدن اسلامی، وقف، گذری بر تاریخ اسلام، جایگاه علم و علم‌آموزی در قرآن، نخبگان علمی ایرانی جهان اسلام، نهضت ترجمه، کتابخانه‌های جهان اسلام، مدارس و دانشگاه‌های جهان اسلام، مراکز علمی و آموزشی وقفی در جهان اسلام، علوم پایه، علوم فلسفه و علوم انسانی را تشریح و تبیین کرد.
  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 148955
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین