بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/11/16 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 203
  • - تعداد بازدیدکننده: 121
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
استاندار قم مطرح کرد:

ضرورت ایجاد ظرفیت‌های لازم برای حضور نخبگان در صنعت

شاهچراغی گفت: جامعه نخبگانی می‌تواند با اقدام جهادی، در عرصه‌های مختلف وارد شده و تحولات بزرگی ایجاد کند.

~/Asset/News/News/Image/شاه چراغی.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ سیدمحمدتقی شاهچراغی با اشاره به توان انسان در ایجاد تحول، گفت: نخبگی، نعمت و محبتی الهی است و اگر کسی از این محبت الهی برخوردار است و انگیزه پیشرفت و خدمت دارد، باید مورد حمایت قرار گیرد.



وی افزود: شناسایی نیروی انسانی نخبه و بکارگیری آنان در بخش‌های مورد نیاز در دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی باید در اولویت قرار گیرد. البته برای نیل به این هدف باید ابتدا در تهیه بانک اطلاعاتی نخبگان و مستعدان اقدام و سپس مقررات موجود نیز به نفع نخبگان اصلاح شود.



شاهچراغی ادامه داد: دانشگاه‌های استان باید بستر لازم برای جذب مستعدان‌برتر را فراهم کنند چراکه این افراد می‌توانند در دانشگاه منشاء خدمات بوده و زمینه را برای رشد علمی دانشگاه فراهم کنند. ایجاد فضای رقابتی سالم یکی از محرک‌ها و مشوق‌های مورد نیاز در این حوزه است. از سوی دیگر، ظرفیت‌های لازم برای اشتغال آنان در صنعت باید فراهم شود.



استاندار قم با اشاره به نقش مهم نخبگان در رفع نیازهای موجود، تصریح کرد: این افراد می‌توانند در قالب فعالیت‌های جهادی و به عنوان نیروی جهادی، در عرصه‌های مختلف وارد شده و تحولات بزرگی ایجاد کنند.



در ابتدای این نشست، محمدحسین ظریفیان؛ سرپرست بنیاد نخبگان استان قم نیز ضمن ارایه توضیحاتی درباره ماموریت و عملکرد بنیاد ملی نخبگان و بنیاد نخبگان استان قم، بر لزوم توجه به موضوع اشتغال‎زایی تاکید کرد و خواستار حضور و مشارکت نخبگان استان در کارگروه‌های تخصصی شد.




  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 145146
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین