بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/03/01 - 09:32
  • - تعداد بازدید: 443
  • - تعداد بازدیدکننده: 439
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مدیرکل استاندارد همدان مطرح کرد:

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان در تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی

مدیرکل استاندارد همدان بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان در تدوین استانداردهای ملی و مشارکت در تدوین استاندارد‌های بین‌المللی، تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ محمد مددی، مدیرکل استاندارد همدان در نشست با رئیس بنیاد نخبگان استان گفت: برای اخذ استاندارد توسط شرکت‌های دانش‌بنیان دو رویکرد برای کالاهای دارای استاندارد و کالای فاقد استاندارد ملی وجود دارد.

وی بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های انجام گرفته شرکت‌های مستقر در مراکز دانش‌بنیان و مراکز رشد می‌توانند از اداره استاندارد گواهی محصول یا استاندارد دانش‌نما دریافت کنند.

مددی تصریح کرد: بر این اساس کالاهای دانش‌بنیانی که در کشور طراحی و ساخته می‌شوند و نیاز است برای آنها در کشور و در دنیا استانداردی وجود داشته باشد، سازمان ملی استاندارد، تاییدیه اعتبار بر مبنای دانش )KBCOC(، اعطا می‌کند. این تاییدیه نهاد حاکمیتی، سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در این حوزه ترغیب می‌کند و به این ترتیب استاندارد پلی بین تولیدکننده و سرمایه‌گذار ایجاد خواهد کرد.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان در تدوین استانداردهای ملی و مشارکت در تدوین استاندارد‌های بین‌المللی، خاطرنشان کرد: به زودی شرایط از حالت بالقوه به بالفعل تغییر می‌کند.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 158197
مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین