بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/01/29 - 11:47
  • - تعداد بازدید: 706
  • - تعداد بازدیدکننده: 704
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در یک نشست هم‌اندیشی مطرح شد:

ضرورت تشکیل کارگروه استانی الگوسازی و تکریم نخبگان

در یک نشست هم‌اندیشی بر تشکیل کارگروه استانی الگوسازی و تکریم نخبگان تاکید و عنوان شد: این امر می‌تواند نقش مهم و موثری در شناسایی موثرتر نخبگان بومی استان با توجه به شاخص‌های بنیاد ملی نخبگان داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور هماهنگی در اجرائی‌سازی بند ث ماده ۶۴ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭘنج ساﻟﻪ ﺷﺸﻢ ﺗﻮﺳﻌﻪ کشور در خصوص شناسایی، حمایت، تکریم و الگوسازی از نخبگان علمی، فرهنگی هنری و ... ، نشست هم‌اندیشی با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی، رییس بنیاد نخبگان استان گلستان و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان در محل بنیاد نخبگان استان گلستان برگزار شد.

در این نشست ضمن اشاره به اهداف و رسالت‌های بنیاد ملی نخبگان، زمینه‌سازی برای انجام فعالیت‌های نخبگانی از اصول اساسی حاکم بر سند راهبردی کشور در امور نخبگان برشمرده و عنوان شد: رسالت اصلی بنیاد ملی نخبگان، هدایت اجتماعات نخبگانی به سمت اولویت‌های اصلی کشور است و به همین دلیل تمامی حمایت‌ها و تسهیلات بنیاد در راستای ایجاد زمینه مناسب برای اثرگذاری نخبگان در تحولات کشور طراحی شده است.

در ادامه، مسیر نخبگی از نگاه سند راهبردی در امور نخبگان، تشریح و عنوان شد: نخبه فردی برجسته است که در خلق و گسترش علم، فنّاوری، هنر، ادب، فرهنگ و مدیریت کشور در چارچوب ارزشهای اسلامی اثرگذاری بارز داشته باشد.

سپس، تجلیل از سرآمدان و تکریم و الگوسازی از نخبگان با هدف شناسایی رموز موفقیت نخبگان، تبیین اثرگذاری آنان و همچنین ترویج فرهنگ تکریم از آنها از دیگر رسالت‌های مهم بنیاد ملی نخبگان برشمرده و بیان شد: تشکیل کارگروه استانی الگوسازی و تکریم نخبگان می‌تواند نقش مهم و موثری در شناسایی موثرتر نخبگان بومی استان با توجه به شاخص‌های بنیاد ملی نخبگان داشته باشد.

در بخشی از این نشست، خزاعیان رییس بنیاد نخبگان گلستان گفت: بنـد ث مـاده 64 برنامـه پنج سـاله ششـم توسـعه کشـور تمامـی دسـتگاه‌های اجرائـی موضـوع ایـن قانـون را موظـف کرده تا به منظـور شناسـاندن و تکریـم مفاخر و مشـاهیرایـران و حمایـت از نخبگان علمی، فرهنگی و هنری کشـور و تکریم پیشکسـوتان حوزه‌های مذکـور و بهره‌گیـری از تـوان و ظرفیـت آنـان بـرای توسـعه کشـور، برنامه‌هـای عملیاتـی خـود را منطبـق بـا سـند راهبـردی کشـور در امـور نخبـگان بـا هماهنگـی بنیـاد ملـی نخبـگان بـه اجـراء درآورند.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 157672
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین