بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/03/09 - 11:37
  • - تعداد بازدید: 563
  • - تعداد بازدیدکننده: 553
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در یک نشست هم‌اندیشی مطرح شد:

ضرورت حضور نخبگان در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی/ تشکیل هسته‌های مسئله‌محور برای حل مشکلات در پالایشگاه‌ها

در یک نشست هم‌اندیشی بر تشکیل هسته‌های مسئله‌محور برای حل مشکلات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی تاکید و این امر، فرصتی مهم برشمرده شد که مشارکت جدی پالایشگاه‌ها، می‌تواند نتایج آن را بهینه کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست هم‌اندیشی مسئولان بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی و مرکز نوآوری پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در محل این بنیاد برگزار شد.

در این نشست، سجادی؛ رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی ضمن تشریح اهداف بنیاد ملی نخبگان، گفت: بایستی از ظرفیت‌های علمی نخبگان در حل مشکلات صنعت گاز و پتروشیمی استفاده کرد.

وی استان خراسان رضوی را یکی از استان‌های پیشرو در نخبه‌پروری دانست و افزود: خراسان رضوی با وجود دانشگاه‌های بزرگ مثل دانشگاه فردوسی مشهد از لحاظ علمی و دانشگاهی در شرق کشور سرآمد است.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی از طرح هسته‌های مسئله محور (طرح احمدی روشن) به عنوان یکی از طرح‌های موفق در بنیاد ملی نخبگان نام برد و اظهار داشت: تشکیل هسته‌های نخبگانی برای حل مشکلات و مسئله‌های پالایشگاه، فرصتی مهم است که مشارکت جدی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد می‌تواند نتایج آن را بهینه کند.

سجادی با اشاره به آئین‌نامه جذب و نگهداری نخبگان در دستگاه‌های اجرایی کشور، تصریح کرد: سامانه «شناسایی برای جذب نخبگان در دستگاه‌‌های اجرایی کشور» به منظور شناسایی نخبگان و مستعدان برتر در بنیاد ملی نخبگان راه‌‌اندازی شده است و تحقق شعار سال و اجرایی کردن آن از اولویت‌های بنیاد استان است.

در ادامه، ضرابی؛ معاون پژوهش و فناوری پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد اظهار داشت: بنیاد ملی نخبگان و پالایشگاه خانگیران می‌توانند طبق اهداف و چشم‌اندازهای خود برنامه‌های مشترک بسیاری را طراحی و اجرا کنند.

وی تاکید کرد: این مجموعه آمادگی دارد برای تحقق شعار سال با همکاری بنیاد نخبگان، استراتژی لازم را برای بکارگیری توان و ایده نخبگانی تعریف و اجرا کند که یکی از بهترین زمینه‌های همکاری، طرح شهید احمدی روشن است.

نیک‌پرست؛‌ رئیس مرکز نوآوری پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد سرخس نیز از نتایج حضور نخبگان در منطقه کم‌برخوردار مرزی سرخس در سال‌های گذشته به عنوان برنامه‌ای اثر گذار یاد کرد و با اشاره به لزوم برگزاری تورهای فناورانه، یادآور شد: حضور نخبگان در قالب اردوهای جهادی در منطقه سرخس اثرات خوبی داشت که امید است این حضور و اثرگذاری استمرار یابد.

وی از مرکز نوآوری پالایشگاه خانگیران به عنوان اولین مرکز نوآوری وزارت نفت یاد کرد و هدف از راه‌اندازی آن را پاسخ به نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و افزود: تلفیق اندوخته‌های عملی و تجربی در پالایشگاه و تجمیع آن با دانسته‌ها و داشته‌های علمی نخبگان، گامی بلند در جهت تحقق شعار سال است.

 

 

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 158341
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین