بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/10/12 - 11:00
  • - تعداد بازدید: 739
  • - تعداد بازدیدکننده: 99
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر مطرح شد:

ضرورت حمایت از ایده‌های نوآورانه دانش‌آموزی

مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش استان چهارمحال‌وبختیاری با حضور جمعی از مدیران استانی، چهره‌های علمی و معلمان برگزیده برگزار شد.

~/Asset/News/News/Image/IMG_0477.JPG
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش استان چهارمحال‌وبختیاری با حضور جمعی از مدیران استانی، چهره‌های علمی و معلمان برگزیده برگزار شد.




 در این مراسم، عنوان شد: جامعه کنونی بیش از گذشته به پژوهشگر احتیاج دارد؛ به همین دلیل بسیار ضروری است که فرهنگ پژوهش‌محوری در همه حوزه‌ها گسترش یابد.  دانش به عنوان عامل پیشرفت و توسعه در جوامع زمانی می‌تواند به حل مشکلات موجود کمک کند که با پژوهش همراه شود. برای نیل به این هدف تدریس در آموزش و پرورش باید به شیوه‌ای باشد که دانش‌آموزان را به سمت پژوهش و تحقیق سوق دهد و دانش‌آموزان تنها به کتاب‌های درسی خود اکتفا نکنند.


در این مراسم ضمن تاکید بر لزوم توسعه پژوهشسراهای دانش‌آموزی و نقش آنها در استعدادیابی و حمایت از مستعدان دانش‌آموزی بیان شد: آموزش و پرورش در کنار رسالت  اصلی خود که آموزش و تربیت دانش‌آموزان است، باید آنها را از سن کودکی با الفبای پژوهش آشنا کند تا در دوران دانشجویی شاهد شکوفایی بیشتر استعدادها باشیم. برگزاری این رویدادها نه تنها موجب تشویق برگزیدگان می‌شود؛ بلکه سبب ترغیب دانش‌آموزان دیگر نیز خواهد شد.


در بخشی از این مراسم مجتبی بنیادیان؛ رییس بنیاد نخبگان استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: دبیران پژوهشسراها باید به خوبی ایده‌‎پردازی، خلاقیت و کارگروهی را آموزش ببینند تا بتوانند دانش‌آموزان پژوهشگر را به درستی هدایت کنند. در همین راستا، بنیاد نخبگان چهارمحال‌وبختیاری با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان برنامه‌های متنوعی را برای توانمندسازی معلمان پژوهشسراها طراحی کرده و در دست اجرا دارد. ایده‌هایی که از دل پژوهشسراها بیرون می‌آید، بعضاً قابلیت تبدیل به محصول فناورانه را دارند و آموزش و پرورش باید دانش‌آموزان ایده‌پرداز را حمایت کرده و راه‌های تبدیل ایده به محصول و خدمت را به آنان آموزش دهد.


در بخش دیگری از این مراسم، قائد امینی؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز تصریح کرد: ایده‌های ارائه شده باید قابلیت عملیاتی شدن داشته باشند و با عزم همگانی تبدیل به محصول شوند تا اثرگذاری بارزی بر جامعه داشته باشند. امید است با همکاری و تعامل همگانی دستگاه‌های علمی و پژوهشی، بتوانیم فرهنگ پژوهش‌محوری و خودباوری را در جامعه خاصه جامعه دانش‌آموزی گسترش دهیم.


لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از دبیران و دانش‌آموزان پژوهشگر با اهدای هدیه و لوح تقدیر تجلیل شد.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 156101
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین