بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/01/23 - 12:14
  • - تعداد بازدید: 206
  • - تعداد بازدیدکننده: 202
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در کارگاه احیاء فرهنگ و تمدن اسلامی/

ضرورت شناسایی فرهنگ عام و بومی شهرها بررسی شد

کارگاه نقش گرافیک محیطی در احیاء فرهنگ و تمدن اسلامی با هدف تبیین ضرورت شناسایی فرهنگ عام و بومی شهرها به همت بنیاد نخبگان خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای برگزاری کارگاه‌های فرهنگی-تربیتی، کارگاه نقش گرافیک محیطی در احیاء فرهنگ و تمدن اسلامی به همت بنیاد نخبگان خراسان شمالی برگزار شد.

در این کارگاه عنوان شد: شتاب چشمگیر گرافیک محیطی و پیشرفت آن در عصر حاضر و توسعـه آن بوسیله رسانه‌ها و فضاهای ارتباطی زمینه‌های افزایش کمی و کیفی ارائه آثار و فعالیت‌های هنری را فراهم کرده است.

در ادامه افزوده شد: گسترش و تنوع هنرهای محیطی در دهه‌های گذشته و استفاده از قابلیت‌ها و امکانات ارائه و بیان هنری در این فضاها برای اهداف مختلف ارتباطی و اطلاع‌رسانی، علمی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، تجاری و تبلیغی، خدماتی و تفریحی و ...، توجه به این حوزه را برای حیات اجتماعی هر جامعه ضروری می‌سازد.

در ادامه با اشاره به اینکه توسعه شهرها بر مبنای ارزش‌های فرهنگی شهر و هویت‌بخشی به کالبد شهرها، نقش بارزی در نمایش فرهنگ، تاریخ و پیشینه یک شهر دارد، عنوان شد: به نمایش گذاشتن آنچه ارزش فرهنگی در یک شهر تلقی می‌شود، با آنچه در شهر دیگری ممکن است ارزش شناخته شود، دارای تشابهات و تمایزاتی است.

در این کارگاه بیان شد: از آنجا که شهرهای ایرانی، دارای سطحی از فرهنگ عام (مشترک بین شهرهای مختلف) و سطحی از فرهنگ بومی (منحصر به هر شهر) هستند، زمینه این تضاد و تشابه بایستی شناسایی شود. در همین راستا، هویت که وجه بارز یک شهر تلقی خواهد شد تا آنجا که به عوامل فرهنگی ارتباط می‌یابد، اگر در بستر ارزش‌های فرهنگی و بومی شناخته شود، می‌تواند سبب به نمایش درآوردن فرهنگ و تاریخ مردم یک شهر ( خاص همان شهر) باشد.

در پایان نیز جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 157554
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین