بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/03/18 - 08:03
  • - تعداد بازدید: 657
  • - تعداد بازدیدکننده: 651
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در یک نشست هم‌اندیشی مطرح شد:

ضرورت گسترش طرح شهید بابایی و اهمیت آن در توسعه منطقه‌ای

در یک نشست هم‌اندیشی بر ضرورت گسترش طرح شهید بابایی و اهمیت آن در توسعه منطقه‌ای تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامه برگزاری برنامه‌های نخبگانی به منظور زمینه‌سازی برای اثرگذاری بیشتر جامعه نخبگانی در رفع نیازها و مشکلات استان، نشست مشترک مسئولان بنیاد نخبگان استان مازندران و جهاد دانشگاهی استان برگزار شد.

در این نشست، آزادبخت؛ رئیس بنیاد نخبگان مازندران با اشاره به اهمیت توسعه فناوری‌ها و دستاوردهای علمی در منطقه، گفت: طرح توسعه رویدادهای رقابتی مسئله‌محور (طرح شهید بابایی)، به منظور ایجاد فضای نشاط علمی در دانشگاه­‌ها، آشنایی دانشجویان با نیازها و مسائل کشور و ترغیب آنان برای کار گروهی، از سال 1399 از سوی بنیاد ملی نخبگان اجرایی شده است.

وی افزود: در این طرح، مسابقه‌ای علمی میان تیم­‌های دانشجویی برگزار می‌شود و این تیم­‌ها در مدتی معین برای ارائه خط‌مشی و راه‌حل یک مسئله، در چارچوب مقررات ذی‌ربط به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و در نهایت برگزیدگان با حمایت بهره‌برداران در مسیر عملیاتی‌شدن و تجاری‌سازی قرار می‌گیرند.

شافعیان؛ رئیس جهاد دانشگاهی مازندران نیز با اشاره به ضرورت بکارگیری توان نخبگانی در حوزه‌های مختلف، درباره اقدامات علمی و فناوری‌های توسعه یافته مرتبط با تولید جلبک اسپرولینا با مشارکت معاونت علمی‌ و فناوری ریاست جمهوری توضیحاتی را بیان و بر لزوم توسعه این صنعت در مازندران تاکید کرد.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 158497
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین