بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/04/11 - 11:06
  • - تعداد بازدید: 401
  • - تعداد بازدیدکننده: 398
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرپرست بنیاد نخبگان استان چهارمحال‌وبختیاری:

طرح ایران‌گشت، مکمل برنامه ملی شهاب است/ لزوم توجه به بازدیدهای علمی و صنعتی

جلسه کارگروه اجرایی طرح ایران گشت در چهارمحال‌وبختیاری با حضور مسئولان استانی در محل بنیاد نخبگان استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ دومین جلسه کارگروه اجرایی طرح ایران گشت با هدف تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی برگزاری بازدیدهای دانش‌آموزان مستعد چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد.

در این نشست، یعقوب طادی؛ سرپرست بنیاد نخبگان استان ضمن تبیین شیوه‌نامه بازدیدهای دانش‌آموزان مستعد، گفت: به منظور ایجاد شناخت، امید، انگیزه و خودباوری و همچنین هدایت تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان، برگزاری بازدیدهای علمی، پژوهشی، صنعتی، فرهنگی و گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اجرای برنامه شهاب، اجرای طرح ایران گشت را یکی از برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان در گام دوم یعنی هدایت‌آموزان مستعد قلمداد کرد و افزود: خوشبختانه در سال جاری برنامه ایران گشت به صورت هدفمندتر و با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط درحال برگزاری است.

طادی در پایان اظهار داشت: انتخاب رشته تحصیلی دانش‌آموزان باید بر اساس نیاز واقعی جامعه و بر اساس استعداد و توانایی آنان باشد تا بتواند اثرگذاری مثبتی برای فرد و جامعه داشته باشد. از این رو، بازدید از مراکز علمی و صنعتی می‌تواند نقش هدایت‌گری خوبی داشته باشد. علاوه بر این، این برنامه افراد را با ظرفیت‌ها و دستاوردهای کشور پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به آشنا کرده و سبب حس خودباوری و تقویت عرق ملی آنان خواهد شد.

در این نشست، نمایندگان استانداری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اداره‌کل آموزش و پرورش، اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه شهرکرد، پارک علم و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، اداره‌کل محیط زیست و ‌اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حضور داشتند.

 ***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 166228
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین