بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1396/12/19 - 11:53
  • - تعداد بازدید: 2312
  • - تعداد بازدیدکننده: 58
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان مطرح کرد:

طرح شهید احمدی‌روشن مکمل آموزش‌‌های دانشگاه است/ افرایش ایده‌پردازی و خلاقیت در سایۀ هم‌افزایی

سعادت با اشاره به نقش مهم طرح شهید احمدی‌روشن در مهارت‌افزایی و ‌آموزش افراد در سایه هم‌افزایی، گفت: افراد مستعد برای رسیدن به اثرگذاری باید بتوانند در قالب گروه نقش‌آفرینی مثبت داشته باشند تا به جای مجموعه ای از افراد توانمند، گروههای توانمند به وجود آیند. مستعدان‌برتر به تنهایی توانایی‌های بالایی دارند اما برآیند این توانایی‌ها در قالب گروه است که می‌تواند اثرگذاری بالایی در روند کنونی کشور داشته باشد.

~/Asset/News/News/Image/H_SI5951.JPG

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مراسم آغاز دومین دوره طرح شهید احمدی‌روشن با حضور قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان در مجتمع شهید شوریده برگزار شد.


در این مراسم، محمود سعادت‌فومنی؛ قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به ظرفیت‌های بالای مستعدان‌برتر مشمول این طرح، گفت: آموزش‌دیدن گام نخست حرکت به سمت اثرگذاری است.


وی افزود: دانش‌آموختگان پزشکی، در حین تحصیل خود باید مدتی را در بیمارستان تحت آموزش قرار بگیرند و دانشجویان مهندسی با حضور در صنعت، دوره کارآموزی خود را طی می‌کنند؛ این مهم به دلیل آن است که از سویی دانشگاه نمی‌تواند همۀ آموزش‌های لازم برای رسیدن فرد به درجۀ اثرگذاری را ارائه دهد و از سوی دیگر، فرد باید در حین تحصیل با واقعیات و مقتضیات بازارکار آینده و شغلی خود آشنا شود.


سعادت با بیان اینکه طرح شهید احمدی‌روشن در واقع مکمل آموزش‌‌های دانشگاه است، ادامه داد: آموزش چه در داخل دانشگاه و چه در بیرون آن نیازمند استاد است تا فرد تحت آموزش علاوه بر علم و تخصص، بتواند از قدرت مدیریت استاد، فن‌بیان و یا رفتار و اخلاق او نیز الگوبرداری کند.


قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: در مسیر آموزش، هر چه استاد زبده‌تر و خبره‌تر باشد، سطح آموزش‌های ارائه‌شده به افراد نیز افزایش می‌یابد؛ به همین دلیل بنیاد ملی نخبگان تلاش کرده که جمعی از بهترین و مجرب‌ترین اساتید در شاخه‌های مختلف به عنوان استاد در طرح شهید احمدی‌روشن حضور داشته باشند.


وی با اشاره به لزوم حرکت دانشگاه به سمت کارآفرینی، اظهار داشت: نگاه به سیر تاریخی دانشگاه نشان می‌دهد که آموزش سنگ‌بنای دانشگاه است اما پس از آن و بنا بر نیازهای موجود، دانشگاه به سمت پژوهش حرکت کرده است و در عصر حاضر، دانشگاه نسل‌سوم یا کارآفرین گفتمان غالب است.


سعادت تصریح کرد: رسیدن به دانشگاه نسل‌سوم پیش‌نیازهایی دارد که توانایی کار جمعی در موضوعات بین‌رشته‌ای، یکی از آنها است. امروزه نمی‌توان تنها با تکیه بر یک رشته خاص و یا یک مهارت منحصربفرد، به موفقیت چشمگیر و قابل اعتنایی رسید و تا حد بسیاری مرزهای علوم به هم پیوسته شده‌اند.


قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: کار جمعی گرچه محاسن بسیاری دارد اما فرد را با چالش‌هایی نیز مواجه می‌کند. فرهنگ هر شاخه از علم با دیگری متفاوت است و تبعاً متخصصان هر علم با دید و نوع نگاه خاص خود به موضوع مشترک نگاه می‌کنند. این چالش که در طرح شهید احمدی‌روشن نیز وجود دارد یکی از مواردی است که می‌تواند به رشد اجتماعی شرکت‌کنندگان در این طرح کمک کند.


وی افرایش ایده‌پردازی و خلاقیت در سایۀ هم‌افزایی و تعامل را یکی دیگر از نتایج حضور در طرح شهید احمدی‌روشن عنوان کرد و ادامه داد: باید دانست بین افراد خوب و گروه خوب تفاوت وجود دارند. به عبارت دیگر، گرچه توانایی‌های فردی ارزشمند است اما آنچه مهم است قدرت فرد در قالب تیم است.


سعادت تأکید کرد: فرد مستعد برای رسیدن به اثرگذاری باید بتواند در قالب گروه نقش‌آفرینی مثبت داشته باشد تا به جای افراد توانمند، گروه توانمند به وجود آید. مستعدان‌برتر به تنهایی توانایی‌های بالایی دارند اما برآیند این توانایی‌ها در قالب گروه است که می‌تواند اثرگذاری بالایی در روند کنونی کشور داشته باشد که البته این تشکیل گروه به زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و تربیتی خاصی نیاز دارد.


قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به ضرورت حفظ عطش یادگیری، طرح شهید احمدی‌روشن را فرصت مناسبی برای یادگیری شرکت‌کنندگان دانست و گفت: در این طرح فرد می‌تواند به یادگیری جامع و گسترده‌تری دست یابد.


وی در پایان تلاش را از مهمترین عامل موفقیت برشمرد و خاطرنشان کرد: بیش از استعدادها و قابلیت‌های ذاتی، افراد با تلاش به موفقیت می‌رسند. در انتها وی از شرکت کنندگان خواست برای تلاشهای خود هدف ارزشمندی تعیین کنند و داشته‌ها و دانسته‌های خود را برای رسیدن به آن صرف کنند.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 147669
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین