بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/12/28 - 08:03
  • - تعداد بازدید: 326
  • - تعداد بازدیدکننده: 317
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

طرح هسته‌های مسئله محور؛ توسعه توانمندی‌های دانشجویان

در یک نشست تخصصی با اشاره به لزوم تشکیل هسته‌های نخبگانی پیرامون مسائل واقعی کشور، این اقدام امری مهم در توسعه توانمندی‌های دانشجویان برشمرده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای پیشبرد کارآمد و شایسته‌تر هسته‌‌های مسئله‌محور طرح شهید احمدی روشن و نیز نظارت و پایش دقیق این هسته‌ها توسط بنیادهای استانی، جلسه‌ای بصورت وب‌کنفرانس با اعضای هسته‌ی مسئله محور طرح شهید احمدی روشن با عنوان «طراحی و ساخت ربات تمیزکننده پنل‌های PV  نیروگاه‌های خورشیدی بصورت خشک» به همت بنیاد نخبگان استان اردبیل برگزار شد.

در این نشست، با اشاره به به لزوم تشکیل هسته‌های نخبگانی پیرامون مسائل واقعی کشور، این اقدام امری مهم در توسعه توانمندی‌های دانشجویان برشمرده شد.

در ادامه، ضمن ارائه گزارشی از روند اجرا و فعالیت این هسته پژوهشی عنوان شد: پروژه طراحی و ساخت ربات تمیزکننده پنل‌های PV  نیروگاه‌های خورشیدی به صورت خشک با توجه به نبود مشابه داخلی و نیاز اساسی جامعه جهانی به این نوع انرژی تجدیدپذیر یک اصل و نیاز اساسی در عرصه علمی و دانش‌بنیان کشور است.

در حال حاضر گرد وخاک و سایر آلاینده‌های محیطی یکی از موانع اصلی در بهره‌وری پنل‌های خورشیدی است که باعث افت بازدهی 35 درصدی نیروگاه‌های خورشیدی و موجب کاهش توان تولیدی انرژی pv می‌شود. با توجه به قیمت بالای نمونه‌های خارجی، این ربات‌های تمیزکننده اهمیت طرح را دوچندان می‌کنند.

در ادامه این نشست، به روند طراحی و محاسبه ساخت و ایجاد موضوع هسته و همچنین همکاری و نقش هر یک از مستعدان دانشجویان با تخصص ویژه در این طرح پرداخته و بیان شد: مذاکرات اولیه با ذی‌نفعان و شرکت‌ها برای بازار فروش محصول و نیز ثبت برند، همزمان با اجرای طرح در حال انجام و پیگری است.

در پایان این نشست مقرر شد: در راستای آشنایی بیشتر اعضای هسته از روند کار نیروگاه‌های خورشیدی و نیز انواع نمونه‌های پنل‌های خورشیدی مورد استفاده در این نیروگا‌ها، بنیاد نخبگان استان اردبیل تور علمی را برای بازدید از این نیروگاه‌های خورشیدی برای مستعدان برتر برنامه‌ریزی و اجرا کند.

 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 157194
کلمات کلیدی
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین