بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1398/08/13 - 09:39
  • - تعداد بازدید: 895
  • - تعداد بازدیدکننده: 86
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
عضو هیئت‌علمی دانشگاه زنجان مطرح کرد:

علم و فناوری؛ مهمترین ابزار قدرت جوامع انسانی در مناسبات جهانی است

گلشن‌نواز با اشاره به تأکید بیانیه دوم انقلاب بر اهمیت نقش علم و فناوری، گفت: دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است.

~/Asset/News/News/Image/jjjjjffff.jpeg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ برنامه تفصیل توصیه‌های هفتگانه بیانیه گام دوم انقلاب بر اساس منظومه فکری حضرت امام (ره) و مقام‌معظم‌رهبری و بر پایه آرای سرآمدان و نخبگان و نقش دانشگاه‌ها در تحقق مباحث علمی و فناوری، به همت بنیاد نخبگان استان زنجان برگزار شد.


در این مراسم، عباس ربیعی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان به اهمیت و ضرورت آشنایی نخبگان و استعدادهای برتر با بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و به مرور و تشریح این بیانیه پرداخت.


در ادامه، مصطفی طاهری؛ عضو هیئت‌علمی دانشگاه زنجان نیز گفت: مضمون مرکزی بیانیه گام دوم انقلاب، نظام‌سازی انقلابی است.


وی مخاطب اصلی این بیانیه را قشر جوان دانست و افزود: جوانان خاصه دانشگاهیان باید با نقش خود در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب آشنا شوند؛ زیرا این قشر از جامعه به دلیل آرمان‌خواهی، کارآمدی، حضور ضروری در امر اجتماعی و تحقیقات علمی، از بازیگران اصلی و کلیدی محسوب می‌شوند.


در بخش دیگری از این نشست، سجاد گلشن‌نواز؛ عضو هیئت‌علمی دانشگاه ارومیه و مدیر فناوری دانشگاه ارومیه نیز یادآور شد: این بیانیه به مثابه منشوری برای دومین مرحله خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی است و مطابق این بیانیه مدیریت جهادی و اعتقاد به اصل «ما می‌توانیم» عامل عزت و پیشرفت ایران در همه عرصه‌ها خواهد بود و برای برداشتن گام‌های استوار در آینده باید گذشته را درست شناخت.


عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه تصریح کرد: علم و فناوری دومین محور در توصیه‌ها در ورود به گام دوم انقلاب است چراکه دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است.


گلشن‌نواز در پایان به لزوم تغییر کارکرد دانشگاه‌ها به دانشگاه‌های کارآفرین و جامعه‌ساز اشاره و تصریح کرد: در دوره اول دانشگاه (دانشگاه نسل اول)، هدف اکوسیستم دانشگاهی توسعه نیروی‌انسانی آموزش‌محور بوده است، در دوره دوم (دانشگاه نسل دوم)، اکوسیستم دانشگاهی توسعه پژوهش با ارزشگذاری بر چاپ مقاله را پاداش داده است و نیاز به تولید علم به یک گفتمان علمی تبدیل شد. با توجه به درک صحیح از تغییر شرایط در دنیا در سال‌های اخیر، مرحله دیگری از حرکت علمی در کشور ایجاد شده است که در آن تلاش زیادی برای ترغیب محققان به خلق ثروت دانش بنیان شده است که از آن تحت عنوان دانشگاه کارآفرین و جامعه‌ساز یاد می‌شود.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 153990
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین