بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1396/06/21 - 13:14
  • - تعداد بازدید: 1077
  • - تعداد بازدیدکننده: 46
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
نمایندۀ ولی‌فقیه در استان کهگیلویه‌وبویراحمد:

فراهم‌کردن زیرساخت‌های کسب‌وکار الزامی اعتقادی و اخلاقی است

نشست هم‌اندیشی اجتماع نخبگانی کهگیلویه‌وبویراحمد با حضور نمایندل ولی‌فقیه در استان و رئیس بنیاد نخبگان استان برگزار شد.

~/Asset/News/News/Image/1988295.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست هم‌اندیشی مستعدان‌برتر، فرهیختگان، دانشجویان و حائزین رتبه‌های برتر کنکور سراسری سال 1396 استان کهگیلویه‌وبویراحمد با حضور این نشست با حضور حضرت آیت‌الله ملک حسینی، نمایندۀ ولی‌فقیه در استان و نمایندۀ مردم یاسوج در مجلس خبرگان رهبری، معاون فناوری‌و‌نوآوری وزارت ارتباطات، معاون اقتصادی استاندار و رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه‌وبویراحمد در یاسوج برگزار شد.


 در این نشست، آیت‌الله ملک‌حسینی؛ نمایندۀ ولی‌فقیه در استان کهگیلویه‌وبویراحمد و نمایندۀ مجلس‌خبرگان‌رهبری با بیان اینکه در نظام هستی و سنت الهی، مال، با واسطه مال حلال می‌آفریند و کار، کار می‌آفریند، گفت: جامعۀ نخبگانی اگر در مسیر صحیح و متقن سیر کند و بازخورد اندیشه‌ها و افکارشان در کشور بروز یابد، خدمات ارزشمندی به خود و به جامعه خواهند کرد.


وی افزود: انسان‌های مؤمن، به فطرت و پیام‌های آن از توحید آگاه هستند و به سمت پاکی‌ گرایش دارند اما دسته‌ای دیگر، انسان‌هایی هستند که یک روزنه در قلب آنان ایجاد شده و مسیر دیگری در درون فطرتشان باز و آنان را از مسیر توحید خارج کرده است. این افراد می‌توانند منافق، کافر، مشرک، مدعی توحید و حتی موحد باشند اما قطعاً به پاکی گرایش ندارند.


آیت‌الله ملک‌حسینی ادامه داد: انسان مؤمن، عقل خود و جهت وجودی خود را به دست حقیقت برتر می‌سپارد (امام علی علیه‌السلام) تا او مسیر حرکتی را تبیین و تعیین کند.


نمایندۀ ولی‌فقیه در کهگیلویه‌وبویراحمد تصریح کرد: منافق نه به مفهوم سیاسی و مصادیق امروزی است. هر انسانی ممکن است اگر از فطرت رها شود و یا گرایش به سمت توحید و یا انسان پاک پیدا نکند و لایق‌گزینی نداشته باشد، به پست‌گزینی روی آورد.


نمایندۀ مجلس‌خبرگان‌رهبری در ادامه با اشاره به مطرح شدن بحث کسب‌وکار در فضای علمی کشور، گفت: در حیطه کسب، خداوند ربا را محو و منسوخ و نابودشونده می‌داند به همین دلیل برای حصول مال باید کار انجام داد. به عبارت دیگر، کسب باید معطوف به رشد، خطرپذیری باشد.


آیت‌الله ملک‌حسینی اظهار داشت: جامعه‌ای که کسب را بدون کار و خطرپذیری ببیند، در معرض ربا قرار دارد بنابراین فراهم‌کردن زیرساخت‌های کسب‌وکار الزامی اعتقادی، پنداری، رفتاری و اخلاقی است.


در ادامۀ این مراسم، یوسف نیک‌روز؛ رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه‌وبویراحمد در این نشست با اشاره به سخن مقام‌معظم‌رهبری مبنی بر سپردن مدیریت تحولات کشور به دست نخبگان حوزوی و دانشگاهی، گفت: مخاطب این سخن دو گروه هستند، گروه اول خود نخبگان هستند که باید نقش برجسته خود را در مسأله‌یابی و سیاست‌گذاری ایفا کنند و مخاطب دوم مسؤولین اجرایی که باید از ظرفیت توانمند نخبگان در اداره امور اجرایی به بهترین نحو بهره ببرند.


وی افزود: هرگاه مدیریت کشور در دست نخبگان و فرهیختگان قرار گیرد، تحولات بنیادین رو به پیشرفت در زمینه‌های مختلف جامعه ایجاد می‌شود.


رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه‌وبویراحمد اظهار داشت: نخبگان جامعه بهترین منبع اشتغال‌زایی در عرصه‌های مختلف هستند که با خلق ایده‌های نو گام بزرگی در این زمینه برداشته و برمی‌دارند.


لازم به ذکر است، شناسایی دانشجویان توانمند در دانشگاه‌های کشور و استفاده از ظرفیت آنان در مسأله‌یابی و تصمیم‌سازی‌ در رفع مشکلات و معضلات در سطح استانی و همچنین توسعۀ استان از مهمترین اهداف برپایی این نشست هم‌اندیشی اجتماع نخبگانی در یاسوج بود.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 144290
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین