بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/02/20 - 07:06
  • - تعداد بازدید: 304
  • - تعداد بازدیدکننده: 301
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

قرار گرفتن در قله‌های رفیع علمی و حرکت رو به جلو مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب از نخبگان است

قربانعلی دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه دانشمندان و نخبگان باید از آموخته‌های خود صیانت کرده و از آن برای پیشرفت کشور استفاده کنند، گفت: توسعه علمی کشور موجب خواهد شد که مدیون خون شهدا نباشیم و ملت ایران را در جهاد بزرگ علمی و عملی قدرتمند خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: اقتدار علمی کشور ثمره تعهدات غیرتمندانه و مجاهدتهای خالصانه در اردوگاه های علمی کشور است.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی اظهار کرد: تعهدات غیرتمندانه و تلاش‌های صادقانه‌ای که به برکت مجاهدت‌هایی که در اردوگاه های بزرگ علمی، معرفتی، فناوری و سلامت محوری کشور صورت می‌گیرد موجب عزت روزافزون نظام اسلامی شده است.

وی افزود: مجاهدت صادقانه و خدمات خالصانه اندیشمندان ایرانی با شتاب دوچندان ادامه دارد و همواره شاهد اجرای طرح‌های فناورانه و سلامت محور و پیشگیرانه با نگاه به آینده هستیم که باید قدر این مجاهدت‌ها را دانست.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران نقش تعیین کننده‌ای در معادلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی بین‌المللی دارد، افزود: سازوکار بین‌المللی که پس از جنگ جهانی دوم توسط برخی کشورها بر دنیا تحت عنوان جریان حاکم تحمیل شد دیگر نمی‌تواند پاسخگوی جهان باشد و باید تغییر یابد. جریان انقلاب اسلامی این مسیر را تغییر داد و باید جایگاه و نقش جمهوری اسلامی ایران در این رابطه تحسین شود.

وی توسعه علمی کشور را از منویات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب دانست و افزود: قرار گرفتن در قله‌های رفیع علمی و حرکت رو به جلو مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب از نخبگان و دانشمندان بوده و از همه مهمتر ارائه طرح‌های فناورانه برای تضمین سلامت مردم و پیشگیری از موضوعاتی است که سلامتی جامعه را با خطر مواجه می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به پیشرفت‌های علمی برای درمان بیماری‌های خاص نظیر سرطان یا شوک درمانی اشاره کرد و گفت: وجود انسان، یک کتابخانه علمی برای اجرای طرح‌های فناورانه در راستای خدمت به مردم است.

وی تصریح کرد: توسعه مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی نیاز ضروری کشور است که در سایه علم آموزی، فداکاری و ازخودگذشتگی امکان پذیر خواهد بود و باید با وجود همه کاستی ها و مشکلات اقتصادی، به دنبال سازوکار لازم برای برطرف کردن این کاستی ها و در نهایت، پیشرفت کشور بود.

وی با تاکید بر اینکه دانشمندان و نخبگان باید از آموخته‌های خود صیانت کرده و از آن برای پیشرفت کشور استفاده کنند، افزود: توسعه علمی کشور موجب خواهد شد که مدیون خون شهدا نباشیم و ملت ایران را در جهاد بزرگ علمی و عملی قدرتمند خواهد کرد.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 157960
کلمات کلیدی
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین